anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Delen Geplaatst: 6 november 2004 Ik heb een windows 98 computer gekregen en daar wou ik windows xp pro opzetten. Niet geformatteerd. Dus xp pro eroverheen willen zetten. Dat ging goed tot de 35ste minuut voor het eind van de installatie. De computer liep vast en na hem opnieuw te hebben opgestart ging hij verder op de 39ste minuut voor het eind. Nadat de installatie was afgerond ging hij zichzelf opnieuw opstarten en tijdens het opstarten liep hij vast. Elke keer als ik hem opstart loopt hij vast. Dus in veilige modus opgestart, en dat ging wel. Maar nu start hij zelfs niet meer op in veilige modus. :( Toen hebben we in bios van de computer ingesteld dat hij moet opstarten vanaf cdrom, maar dat doet hij niet. Het enige wat hij nu nog doet is opstarten en vastlopen. :evil: Mijn vraag is: [b:90ab28b8f9]Hoe krijg ik windows xp pro van mijn computer af!? [/b:90ab28b8f9] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 Als je geen gegevens hebt op je schijf die je bewaren wilt dan zou je met de win98 diskette kunnen opstarten en dan een format c: geven. daarna nog een keer proberen, of gewoon win98 er weer op zetten. Kan zijn dat WinXP een probleem heeft met je hardware. Lone Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 Kan je wel booten vanaf de A:-schijf? Welk type bios zit er op je MB? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 Check je geheugen eens met memtest. XP is wat kritischer wat dat betreft, dan win98. Verder sluit ik me aan bij het advies tot een schone installatie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen