Ga naar inhoud

2x windows xp

anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een computer met 2 harde schijven, een c schijf en een d - schijf, ik kan dan kiezen bij het opstarten tussen deze 2,nu zou ik alles wat op schijf d staat ook op de c -schijf willen hebben maar zonder dat het eindresultaat is dat de c schijf ook d -schijf gaat heten,hoe kan ik dit het beste doen ik heb verschillende programma's van acronis;zoals true image migreate easy,maar ik ben bang dat als ik opnieuw op moet starten om de bewerking te voltooien,dat ik dan wellicht trammelant ga krijgen,kort geleden had ik dit ook met systemcommander,wie weet raad??
Link naar reactie
Je vraag is wel erg vaag geformuleerd. Je bedoelt dat je 2 harde schijven hebt met 2 verschillende windows installaties waar je bij het booten uit kan kiezen? in dat geval kan je beter voor 1 van de 2 kiezen en daar de ontbrekende software op installeren. Vaak werkt opnieuw installeren en de oude folder (van de andere harddisk) er overheen kopieren al om al je settings terug te krijgen.
Link naar reactie
is het mogelijk,om wanneer je 2 x windows xp er op hebt staan,zoals ik nu dus heb,met opstartmenu,zodat ik kan kiezen als ik opstart,om als het ene systeem niet meer opstart,om bijvoorbeeld een gedeelte van windows te kopieeren naar de andere windows zodat ze allebei weer goed opstarten?? en welke map zou ik dan moeten kopieeren?? ik vind recovery, het verhelpen van opstartproblemen,nadat de standaardoplossingen gefaald hebben erg moeilijk,en ik kan er ook nog steeds geen goede literatuur over vinden,de recoverfunctie f 8,is makkelijk om uit te voeren,maar het werken met dosfuncties is een ander verhaal (recoveryconsole),ook in computertotaal leesje daar weinig over.
Link naar reactie
Twee windowsversies over elkaar heen kopieren geeft alleen maar ellende. Wat vaak wel kan is windows er overheen installeren, dan heb je de meeste van je settings nog en al je documenten. Verder bieden twee installaties je geen voordelen, ik zou het ook maar bij eentje houde. Die recoveryconsole is volgens mij ook geen dos, ik moet het ook nog een keer bestuderen, volgens mij kan je help intoetsen en krijg je dan alle beschikbare commando's te zien. verder kan je bijna met alles dmv {commandonaam} /? uitleg krijgen.
Link naar reactie
ik heb mede 2 besturingssytemen,omdat ik 2 kinderen heb en die computeren op de ene en ik op de andere,de recoveryconsole werkt inderdaad met intypen van help,je krijgt dan een hele reeks commando's te zien een paar daar van weet ik wat en hoe ik daarmee om kan gaan,maar een aantal is nog moeilijk daar zoek ik eigenlijk nog informatie over,verder dan een summiere beschrijving,van de commando's heb ik nog niet gevonden,bijvoorbeeld wat te doen wanneer je niet op kan starten,en het syteem 'zegt:kan ntldr niet vinden.,of een ander bestand wat windows niet kan vinden.
Link naar reactie
Als hij ntloader niet kan vinden is het meestal redelijk f#cked up, maar je kan altijd proberen om windows er opnieuw overheen te installeren (vaak laatste redmiddel voor overgaan tot format). Maar voor je kids kan je net zo goed gescheiden user account aanmaken in 1 windows XP, zo houd je ook een hoop rommel buiten de deur als je dat netjes insteld
Link naar reactie
[quote:cc5decfdb1="red_bull"]Als hij ntloader niet kan vinden is het meestal redelijk f#cked up, maar je kan altijd proberen om windows er opnieuw overheen te installeren (vaak laatste redmiddel voor overgaan tot format). Maar voor je kids kan je net zo goed gescheiden user account aanmaken in 1 windows XP, zo houd je ook een hoop rommel buiten de deur als je dat netjes insteld[/quote:cc5decfdb1] Wanneer je dit gaat doen is het mischien handing om group policy te gebruiken voor de kinderen. Moet je alleen wel zorgen dat je de Administrator account geen toegang geeft tot c:\windows\system32\grouppolicy, anders heb je er zelf ook last van
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...