Ga naar inhoud

internet explorer???? doet heel vervelend

anoniem

Aanbevolen berichten

mijn internet explorer doet heel vreemd. als ik een pagina open dan pakt ie de eerste pagina maar vervolg pagina's van de website ho maar. neem nou bijv. google ik ga naar google doet ie prima dan een zoekopdracht dat doet ie dan ook weer goed. vervolgens kies ik een van de gevonden resultaten en daar gaat ie weer niet heen, dan geeft ie een of andere error welk zoekresultaat ik ook doe hij neemt ze niet hetzlefde geld voor andere sites zoals mijn webmail, goudengids etc. ik heb al een aantal updates gedaan van internet explorer van windows 2000 ik heb de virusscanner al geupdated en erover heen gehaald geen virussen gevonden ook een spyware scanner ook heb ik de geschiedenis gewist, de coockies al en alle formuliervelden, de tijdelijk opgeslagen internetfiles eraf gesmeten. maar niets helpt. het gekke is dat wanneer ik in plaats van mijn kabel verbinding, verbinding maak doormiddel van mijn telefoonlijn dan werkt alles prima wie weet wat er aan de hand is? groet een moedeloze internetter
Link naar reactie
Al te vaak worden op diverse fora reacties gegeven als: "vervang 't maar door xxxxx". Ik heb een vermoeden dat de meeste vragenstellers dat zelf ook kunnen bedenken. 't Is goed bedoeld, maar naar mijn mening overbodig. We moeten met elkaar oplossingen bedenken voor een probleem. Een apparaat [u:c00833d8fb]vervangen[/u:c00833d8fb] dat kuren vertoont is echt een laatste middel...... Voordat je andere browers gaat installeren, zijn er nog wel wat opties: (ik geloof persoonlijk (nog) niet in een virus / spyware...) - Zoek eens in de knowledgebase van Microsoft - Kijk eens naar de instellingen van IE (Extra, Internet-opties, Geavanceerd, Surfen) - Als niets helpt is er (niet altijd, maar wel vaak) nog een mogelijkheid om IE te repareren (configuratiescherm, software) Suc6, Ton
Link naar reactie
ik had dezelfde problemen met IE. Ik gebruik nu IE met aangepaste instellingen en Mozilla naast elkaar. Dit werkt perfect, omdat er altijd een asl back up is, maar waarschijnlijk los je je probleem op door in IE naar inetrnetopties te gaan aan dan de javascriptcontrole of andere opties bij surfen in of uit te schakelen. Werkte bij mij wel.. Succes, Pieter
Link naar reactie
Wat er ook gebeurt kan zijn is dat je router sites blokkeert (tenminste als je een router hebt.) Probeer je router te resseten. Of download de nieuwste versie van IE (ook als je die al hebt!!) p.s. NEEM GEEN FIREFOX!!!!!!!!! Dat is echt een naab progamma! het jekula jehova (of hoe je dat dan ook schrijft) virus heeft zich via firefox verspreid! en dat wil je niet op je pc hebben geloof me, in enen al je gifjes weg :-). IE werkt prima alleem soms heeft tie net zoveel zin :D p.p.s. ik had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen dat ik het met lion eens ben maarja, ben soms wat langdradig
Link naar reactie
Snap eerlijk zegt niet waarom mensen nog altijd programma's als MSIE en MSOE gebruiken.... dat zijn gewoon bagger programma's die de laatste tijd geen enkele zinvolle ontwikkeling doormaken anders dan de meest essentiele security updates waar MS niet omheen kan..... maar dat moet iedereen maar zelf weten.... Wat vaak een oplossing bied voor dit soort problemen is het verwijderen van het profiel. Neem van te voren wel wat maatregelen - Stel inhoud van de desktop veilig - Check of er bestanden in Mijn documenten staan - Bewaar evt je adressenboek (is een wab bestand) - Bewaar evt de mail bestanden van MSOE
Link naar reactie
[quote:c02aee5229="Belg"][quote:c02aee5229="gabba"]probeer firefox eens als browser van modzilla. Weet zeker dat dat beter gaat werken. [/quote:c02aee5229]Is dat er dan ook in het Nederlands?[/quote:c02aee5229] Ja die is er in het nederlands, @Foaly jij zegt dat er via firefox 1 virus word verspreid, de rest is er echter nog niet doorgekomen en dat maakt het toch veiliger als IE waar zowat alles doorheen komt. Bovendien kan ik goed geloven dat jij niet de nieuwste versie van firefox gebruikt :wink:
Link naar reactie
Toch wel pcguy ik hou mijn pc dagelijks up-to-date (dus ook alle 5 mn inet browser :D vraag me niet waarom ik er vijf heb want dat weet ik zelf ook niet :), en hoewel je logica ondorgrondelijk lijkt zit er één foutje in. Het is misschien maar één virus maar wel één van de ergst soort. Niet alleen ben je al je gifjes en txt bestandjes kwijt. Ergens in december (het is zo'n einde der tijd virus) wordt je hele pc schoon gemaakt, en de virusscanners kunnen er nog nix mee. maar ik moet toegeven dat firefox een betere browser is, maar ik ben een kolosaal denker of allemaal, firefox of allemaal opera of allemaal IE dat is gewoon een stuk makkelijker, en omdat de meeste mensen gewoon IE gebruiken zeg ik: IE is de beste browser :D
Link naar reactie
Wat ik zeg atm is omdat iedereen IE gebruikt is IE het meest aantrekkelijk om iets voor te maken, komt er nog bij dat ze activex geintegreerd hebben. (sp2 wel verandert maar goed) Kijk geen enkele browser is waterdicht, echter hoe groot is de kans op dat virus? Bovendien smijt ik dat virus er toch achter elkaar af en heb ik altijd hele recente backups.
Link naar reactie
Kijk eens in het HOSTS bestand van windows. Bij XP is dit te vinden in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc (bij Win2000 ook meestal, tenzij het in de map WinNt is geinstalleerd..) Dit bestand openen met Notepad (Kladblok) Als hier gekke dingen instaan, verwijder deze dan. Normaliter staat er ongeveer dit: [code:1:6f05e231c3]# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp. # # Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows. # # Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding # moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden # geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen # gescheiden te zijn door ten minste één spatie. # # Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra # regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #. # # Bijvoorbeeld: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver # 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost 127.0.0.1 localhost [/code:1:6f05e231c3] Als er nog vreemde dingen in staan (die je niet zelf hebt toegevoegd, zoals ik heb gedaan ivm thuisserveer bijvoorbeeld) denk hierbij aan dingen met Google erin (dat was de enige werkende site maak ik uit je verhaal op) verwijder deze regels dan... Succes!!
Link naar reactie
[quote:9e70a06951="Foaly"] p.s. NEEM GEEN FIREFOX!!!!!!!!! Dat is echt een naab progamma! het jekula jehova (of hoe je dat dan ook schrijft) virus heeft zich via firefox verspreid! en dat wil je niet op je pc hebben geloof me, in enen al je gifjes weg :-). IE werkt prima alleem soms heeft tie net zoveel zin :D [/quote:9e70a06951] nou dan ben [b:9e70a06951]jij[/b:9e70a06951] blijkbaar [b:9e70a06951]niet goed ingelicht[/b:9e70a06951]... :P .... :lol: .... --> Date Updated : 3-Nov-2004 "III. Solution There is no complete solution to this problem." http://www.kb.cert.org/vuls/id/842160 07-30-2004 "Use Firefox or Mozilla Internet Explorer ties in with Windows in a way other browsers do not. This can allow spyware to be installed much easier, not to mention that it makes your computer much easier to exploit. Recently several large flaws in I.E. have been discovered and in response the U.S. Government has recommended using a different browser. I would personally recommend either Mozilla or Firefox. Mozilla is an open-source project that is a web-browser, IRC client, Mail-client, and web-development tool. For more information visit Mozilla.org. It is completely free." http://www.antionline.com/showthread.php?s=&threadid=260373 2004-11-04 Impact:Extremely Critical http://secunia.com/advisories/12959/ Nov. 03, 2004 "Davis was one such unwitting victim this summer. An Internet Explorer flaw left him vulnerable to a nasty virus that slowed his Windows PC to a crawl and caused programs to randomly crash. He installed antivirus software, which pinpointed the infestation but couldn't dislodge it. After reformatting his hard drive and reinstalling Windows, he downloaded Firefox and liked what he saw. The free browser wasn't intertwined with his PC's operating system, as Internet Explorer is, and bristled with features absent in the then-stagnant Explorer (the Microsoft browser has since been updated with a slew of security enhancements)." http://www.duluthsuperior.com/mld/duluthsuperior/business/10086281.htm[b:9e70a06951][/b:9e70a06951]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...