anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Delen Geplaatst: 3 november 2004 Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden \windows\sytem32\config\sytem U kunt proberen dit bestand te repareren door WINDOWS Setup te starten vanaf CD rom etc Kies 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten. Tot op heden lukt mij dat, maar dan kom ik in een Dos omgeving en er staat nergens welke commado's ik moet uitvoeren om dit probleem te herstellen. wie kan mij helpen? overigens gisteren netjes afgesloten en opeens dit?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Tip,dergelijke meldingen invoeren op Google levert vaak iets op,zoals deze,hopelijk werkt dit voor je :wink: [url]http://support.microsoft.com/kb/307545/nl[/url] Greetz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2004 Weet je zeker dat het vraagt om sytem en niet om system. Ga er nu verder van uit dat het een tikfout is anders betekent het dat iets in je systeem is veranderd opdat deze naar een niet bestaand bestand zoekt. (Als het toch syteem is laat dit dan even weten dan zijn er andere dingen aan de hand dan een corrupted systeem bestand) Microsoft is niet altijd het makkelijkst met dit soort helpfiles maar de commando's zijn er wel te vinden: “md tmp” “copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak” “copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak” “copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak” “copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak” “copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak” “delete c:\windows\system32\config\system” “delete c:\windows\system32\config\software” “delete c:\windows\system32\config\sam” “delete c:\windows\system32\config\security” “delete c:\windows\system32\config\default” “copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system” “copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software” “copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam” “copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security” “copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default” Door deze DOS commandos uit te voeren worden de systeembestanden gebackuped in een dir tmp. Wees gewaarschuwd dat dit misschien weer een werkend systeem opleverd maar wel een zekere instabiliteit met zich meebrengt. Mijn advies is dat als dit werkt om alle belangrijke informatie te backuppen en elders veilig onder te brengen om vervolgens een clean install te doen van windows. Er zijn twee dingen die voor de hand liggen waarom dit probleem zich voor heeft gedaan. Nummer 1 is dat de hardeschijf beschadigd is en daardoor dit bestand niet goed kan lezen. Nummer 2 is een virus. Dit soort bestanden zijn een makkelijk doelwit om een computer mee uit te schakelen. Ik ga er hierbij vanuit dat er niet programma's zijn geinstalleerd of verwijderd die diep in het systeem zitten de laatste keer at je de computer hebt gebruikt. Laat even weten of het overcopieren van het system bestand het probleem oplost. Als dit niet lukt is er vrij weining aan te doen. Dan is een optie een nieuwe hardeschijfte kopen en daar windows opnieuw op te zetten en daarvanaf op de andere schijf proberen te komen voor je data. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2004 Bedankt het heeft geholpen een her installatie was nodig, maar ik heb in ieder geval mijn gegevens kunnen redden Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen