Ga naar inhoud

opeens werken DOS prgs niet meer in W2K

anoniem

Aanbevolen berichten

Al meer dan een jaar gebruik ik DOS-programma's onder W2K. Werkte altijd prima. Zonder dat ik een oorzaak kan ontdekken, krijg ik nu de melding C:\WINNT\system32\autoexec.nt. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. En vervolgens gebeurt er verder niets meer. Aan deze melding vooraf verschijnt telkens drie keer de mededeling: F:\AntiVirus\aswMonVd.dll. De DLL-initialisatie van een installeerbaar virtueel stuurprogramma is mislukt. Maar dat staat hier los van, want het heeft iets met de virusscanner te maken en ondanks deze mededeling werkten DOS-programma's altijd goed. Opnieuw installeren van de virusscanner biedt geen soelaas. Is dit een of ander virus? Lijkt me sterk, want ik heb mijn image van de C-schijf teruggezet en het euvel blijft. Wie weet raad?
Link naar reactie
Bedankt voor de tip, maar hij werkt niet. Eerst kon ik natuurlijk niet vanuit Windows in DOS komen, want daarbij kreeg ik (logisch) dezelfde foutmelding. Via DOS-diskette toch in DOD gekomen. Zowel autoexec.bat als autoexec.nt bleken niet voor te komen (niet in root en niet in system32). Ik heb ze zeker weten niet verwijderd, en er komt nooit iemand anders aan mijn PC. Virusje toch? Vanuit imagefile zowel autoexec.bat als autoexec.nt teruggezet. Geen resultaat. Wat nu? Ook mijn scanner werkt met een TWAIN DOS-interface, en die werkt dus ook niet meer. Nu merk je pas hoeveel er nog op DOS gebaseerd is... Ik hoop wel dat iemand me kan helpen!!!
Link naar reactie
Ik heb hier ook al een topic over gestart en ik had hetzelfde probleem en bij mij is het opgelost: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=132519[/url] De reply van Error404 heeft me geholpen en nu doen de installs het weer. Het Autoexec.NT bestand miste op een of andere manier... Volg het laatste wat er op deze pagina wordt gezegd: [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767[/url] (Dat met het aanmaken van nieuwe Config.NT en Autoexec.NT bestanden)
Link naar reactie
Hartelijk dank, ouwe rotten, maar ook dit helpt niet. Het lijkt inderdaad precies op mijn probleem, maar na herstellen van command.com, autoexec.nt en config.nt, uiteraard in de juiste map, blijft het probleem zich voordoen. Ga me nou niet vertellen dat ik dan maar moet formatteren en opnieuw installeren, hè?! Wie weet wat wijze woorden?
Link naar reactie
je hebt toch niet alleen de [expand] commandlines geprobeerd he? dat werkte ook niet bij mij, maar wel het opnieuw aanmaken van Config.NT, Autoexec.NT en Command.com bestanden... Ander ben ik bang dat je wel een een schone installatie moet gaan denken... Heeft de windows XP cdrom niet een optie waarmee je je windows dist kan 'repairen'? succes
Link naar reactie
http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=132395 Hier staat ook het antwoord van Jan bij, maar ook een andere optie, die ik heb gebruikt bonder WIN 2000. Daarna wel even bij eigenschappen van autoexec.nt alleen lezen aanvinken. Probleem schijnt zich nogal eens voor te doen bij het opruimen van spam met Hijack this. Wel opvallend dat het probleem met de autoexec.nt net zo vaak op het forum begint voor te komen, als de gevallen blaadjes op het trotoir. :wink:
Link naar reactie
Dank jullie allemaal zeer voor jullie meeleven en meedenken! Het zelf terugzetten (vanaf CD) werkte niet. Het zelf aanmaken van config.nt en autoexec.nt werkte ook niet. Maar het draaien van XP-fix.exe bood de oplossing, ook al schijnt dit niet veel meer te doen dan het terugzetten van genoemde drie bestanden. Snappen doe ik het dus niet, maar werken doet het wel! Nogmaals dank, en vol goede moed op naar het volgende probleem: over vijf jaar of zo?
Link naar reactie
Doe eens het volgende Start zoeken, tik in autoexec.nt normaal zal ie dit bestand vinden in andere mappen, kopieer vervolgens een van de gevonden autoexec.nt naar de system32 map. En kijk eens of het nu werkt. Vindt ie ze nergens, dan kan je hem van je cd nog halen http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767 Opgepast het is niet eender welke versie van dit bestand naar de map system32 gaat, probeer eerst deze met de laatse datum, keer vervolgens terug naar een eerdere als het niet werkt. Hij moet overeen komen met de service pack versie die je hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...