anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Ik heb hier een Pentium 500mhz pc staan met 356 mb geheugen, harde schijven zijn geformateerd, deze pc gaat naar m'n ouders, ik heb hier een win98 en een xp home cd, kan ik op deze pc ook xp installeren of is het toch verstandiger om het maar bij win98se te houden ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Die is een beetje te licht voor XP. Windows 2000 zou nog net kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 [quote:7e6349fdfc="Belg"]Die is een beetje te licht voor XP. Windows 2000 zou nog net kunnen.[/quote:7e6349fdfc]Daar ben ik het nog niet geheel mee eens. Zelf draai ik nog Windows XP Home op een AMD K6/3-400 systeem (pentium 1) met 256MB SD-Ram. Die computer kan daar prima mee overweg. Zwaar werk doe ik er niet op hoewel, pas nog een uur video van een videoband opgenomen, bewerkt en geconverteerd. Daar had die geen moeite mee. Het kostte wel wat tijd, dat wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Moet gewoon kunnen. Desnoods stel je de weergave in op de klassieke Windowsweergave, dit moet de prestaties al behoorlijk verbeteren. Daarnaast zijn er nog talloze tips om de prestaties van XP te verbeteren. Kijk maar een op www.tweakxp.com De PC van mijn pa is ook voorzien van Windows XP en dat is een Pentium 2 op 300 Mhz en 256 MB. Zolang je de boel goed afstelt en er niet al te ruige dingen op gaat doen, is het heel goed te doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Ga gerust voor XP. Systeem is er voor geschikt, en veel stabieler met XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 ik draai hiero xp op een cellie 333 met 160 mb dram ... zelfs dat is nog te doen ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Windows XP Professional System Requirements PC with 300 megahertz or higher processor clock speed recommended; 233 MHz minimum required (single or dual processor system);* Intel Pentium/Celeron family, or AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended • 128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features) • 1.5 gigabytes (GB) of available hard disk space* • Super VGA (800 x 600) or higher-resolution video adapter and monitor • CD-ROM or DVD drive • Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device Maar voor echt lekker werken is toch gauw een 800MHZ met 256 MB nodig, Als je net zo stabiel en veel lichter OS wilt zou ik toch voor Windows 2000 gaan. [quote:324b47dab0]Daar ben ik het nog niet geheel mee eens. Daar had die geen moeite mee. Het kostte wel wat tijd, dat wel. Systeem is er voor geschikt, en veel stabieler met XP.[/quote:324b47dab0] Er Schreeuwen wel mensen van "ik heb XP op een P2", maar die werken in principe ook met 2000 OMDAT ze alles uit hebben staan zoals die mooie teletubbie skin. Zulke mensen denken dat het veel stabieler is dan windows 2000, terwijl het gewoon hetzelfde OS is alleen met een mooie teletubbie skin :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 [quote:6be1b95e80="taco78"]Er Schreeuwen wel mensen van "ik heb XP op een P2", maar die werken in principe ook met 2000 OMDAT ze alles uit hebben staan zoals die mooie teletubbie skin. Zulke mensen denken dat het veel stabieler is dan windows 2000, terwijl het gewoon hetzelfde OS is alleen met een mooie teletubbie skin :roll:[/quote:6be1b95e80]Da's wel een beetje erg kort door de bocht. Het verschil tussen 2000 en XP is niet zo groot als dat t.o.v. Win98, maar XP is nèt wat gemakkelijker en wordt iig langer gesupport. Daarnaast is het zeker niet zo dat, wanneer je die teletubbie interface uitzet, je ineens alle voordelen t.o.v. 2000 verliest. Dus als je toch een nieuw OS moet aanschaffen, kun je beter voor XP gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 [quote:26bf4cb491="taco78"]Maar voor echt lekker werken is toch gauw een 800MHZ met 256 MB nodig,[/quote:26bf4cb491]Die 800MHz lijkt me niet persé nodig. Een voldoende snelle harde schijf (generatie 40GB of meer) en vrij snel geheugen (minimaal SD-Ram) doet al gauw wonderen. ALleen wanneer je van te voren weet dat je echt veel met de computer wilt gaan doen, dan zou je je moeten afvragen of de configuratie daarvoor wel geschikt is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 [quote:887eb3363f]maar XP is nèt wat gemakkelijker en wordt iig langer gesupport[/quote:887eb3363f] Windows 2000 is net zo makkelijk, of vind jij XP makkelijker met al die wizards en de mooie skin?, en windows 2000 gaat nog makkelijk 3 jaar mee, ze zitten pas bij service pack 4, bij windows NT4 ging het ook tm service pack 6a, dus kan nog makkelijk 3 jaar mee, en dan is de pc ook goed voor een linux servertje. ik vind jou eerder een beetje kort door de bocht want onder de moterkap is windows 2000 en XP exact hetzelfde. Ten tweede windows XP bied niks meer dan windows 2000, je hebt alleen de lasten bij XP zoals schijfruimte en geheugen-gebruik etc... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 [quote:6a3299fea3="taco78"]Windows 2000 is net zo makkelijk, of vind jij XP makkelijker met al die wizards en de mooie skin?[/quote:6a3299fea3] Da's een beetje een kwestie van persoonlijke voorkeur. Wat ik bv handig vindt is de fast user switching optie van XP. Maar ik heb bv. weer een bloedhekel aan die herstelpunten functionaliteit, maar er zijn genoeg gebruikers die dat een parktische tool vinden.[quote:6a3299fea3] , en windows 2000 gaat nog makkelijk 3 jaar mee, ze zitten pas bij service pack 4, bij windows NT4 ging het ook tm service pack 6a, dus kan nog makkelijk 3 jaar mee[/quote:6a3299fea3]Een beetje een vreemde en ungefundeerde redenatie; dat er voor NT4 ruim 6 service packs zijn uitgekomen, wil niet meteen zeggen dat dat voor 2000 ook gebeurd. Volgens de officiele support roadmap loopt de mainstream support voor 2000 tot halverwege volgend jaar (2005) Voor XP is dat Eind 2006: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;[ln];LifeWin [quote:6a3299fea3]ik vind jou eerder een beetje kort door de bocht want onder de moterkap is windows 2000 en XP exact hetzelfde.[/quote:6a3299fea3]Dat is simpelweg niet waar. Zeker; de verschillen zijn niet enorm groot, maar ze zijn er wel degelijk.[quote:6a3299fea3] Ten tweede windows XP bied niks meer dan windows 2000, je hebt alleen de lasten bij XP zoals schijfruimte en geheugen-gebruik etc...[/quote:6a3299fea3]Ik ga hier geen pleidooi houden voor WinXP. Volgens mij heeft het zich allang bewezen in de consumer markt. Win2000 is zeker geen slecht product, maar volgens mij schaf je daarmee een "oud model" aan. WinXP is m.i. "een gefinetunede win2000 met een gebruikersvriendelijkere interface". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Er is overigens nog een heel ander argument: WIndows XP zal voor de beginnende gebruiker makkelijker zijn. Enerzijds omdat dit het nieuwste anderzijds omdat alle literatuur van nu er over gaat (en ook een eventuele cursus). Persoonlijk spreekt mij de llok en feel van XP mij erg aan. DUs zover ik het kan betalen, werk ik op XP. Wil je echt alleen maar een beetje internetten, een beetje tekstverwerken en wil geen gekke dingen doen, dan zal WIndows 98 al gauw voldoen. Windows 2000 vind ik voor een beginner geen aanrader maar kan bij een "goede" installatie net zo bruikbaar eruit zien als WIndows 98 met als voordeel dat 2000 veel stabieler is. Met "goede" bedoel ik in dit geval "minder veilig". Een ervaren gebruiker prikt over al door heen, dus die kan gewoon kiezen wat die wil. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Ik gebruik Windows XP omdat ik de CD ervan heb. Toch gaat mijn hart uit naar Windows 2000. Ik ervaar Windows 2000 veel lichter en stabieler als Windows XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Ik zou WinXP installeren die is toch wel stabieler dan Win98 En aangezien dat er best veel geheugen in zit zou dit zeker moeten kunnen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 [quote:9a76aefd4e="EG@Z"] Ik heb hier een Pentium 500mhz pc staan met 356 mb geheugen, harde schijven zijn geformateerd, deze pc gaat naar m'n ouders, ik heb hier een win98 en een xp home cd, kan ik op deze pc ook xp installeren of is het toch verstandiger om het maar bij win98se te houden ? [/quote:9a76aefd4e] Ik zou er Win98SE op installeren. Na verloop van tijd raakt Windows nl. vervuild en WinXP wordt dan zo traag als dikke str*nt, terwijl Win98SE dan nog steeds vlot is. Wil je er toch WinXP op zetten, dan moet je dus weten hoe je je installatie schoon maakt en schoon houdt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 [quote]Da's een beetje een kwestie van persoonlijke voorkeur. Wat ik bv handig vindt is de fast user switching optie van XP. Maar ik heb bv. weer een bloedhekel aan die herstelpunten functionaliteit, maar er zijn genoeg gebruikers die dat een parktische tool vinden.[\quote] Dat is nog geen rede om een pakket van 300 euro te kopen in de winkel, alleen om de fast-user switching:roll: [quote:339427fa9c]Een beetje een vreemde en ungefundeerde redenatie; dat er voor NT4 ruim 6 service packs zijn uitgekomen, wil niet meteen zeggen dat dat voor 2000 ook gebeurd. Volgens de officiele support roadmap loopt de mainstream support voor 2000 tot halverwege volgend jaar (2005) Voor XP is dat Eind 2006: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;[ln];LifeWin[/quote:339427fa9c] Dat zegt niks over dat de updates stoppen, want die lopen tot 30 Juni 2010 [quote:339427fa9c]Dat is simpelweg niet waar. Zeker; de verschillen zijn niet enorm groot, maar ze zijn er wel degelijk.[/quote:339427fa9c] Zoals? en 90% daarvan gebruk je in het dagelijks leven niet. [quote:339427fa9c]Ik ga hier geen pleidooi houden voor WinXP. Volgens mij heeft het zich allang bewezen in de consumer markt. Win2000 is zeker geen slecht product, maar volgens mij schaf je daarmee een "oud model" aan. WinXP is m.i. "een gefinetunede win2000 met een gebruikersvriendelijkere interface".[/quote:339427fa9c] T is wat je mooi vind, maar als je windows 2000 voor een prikkie op marktplaats kan kopen en lekker snel draaid op een wat ouder systeem, of een nieuw windows xp exeplaar in de winkel voor ruim 350 euro en het draaid als dikke stront... Heb wel ervaring met Windows XP op een pentium 3 500 de installatie duurde 1 en een half uur, en de muis ging in slow motion... :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Bedankt allemaal, is toch win98 geworden, die xp blijkt alleen recovery cd te zijn :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 so be it. Zal wel lekker snel werken :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Hm :) Windows 2000 draait prima, echt prima, niet eens traag ofzo, op een P1-166 met 64MB RAM (simms zelfs dus ;), en een trage harde schijf :)) Sowiso zou ik windows 2000 aanbevelen, stabieler en sneller dan windows XP, en als je toch niets doet met task switching.. tsja :) ohja AM486 ~ i486 K5 ~ Pentium 1 K6 ~ Pentium 2 K7/Athlon ~ Pentium 3 K7/Athlon XP ~ Pentium 4 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 [quote:89b365a6b2="webspider"]Windows 2000 draait prima, echt prima, niet eens traag ofzo, op een P1-166 met 64MB RAM (simms zelfs dus ;), en een trage harde schijf :))[/quote:89b365a6b2]Zelf Windows 2000 met 64MB op een P1-200MMX en super socket moederbord gedraaid. Windows was daarop niet praktisch bruikbaar (te traag). Misschien stel ik teveel eisen, maarre, er zijn momenten dat een beetje traag toch echt te traag is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen