anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Hallo ,ik zou willen weten of het mogegelijk is om 1 partitie omtezetten naar NTFS. Ik heb nu 3partities c:20% - D:20% - e: 40% Kan ik nu alleen e: omzetten naar NTFS zonder dat mijn data op alle3 verloren gaan Alles is nu fat 32 en heb windoos xp home .nl sp1 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Hoi, Jazeker kan dat. Je kunt het zelfs niet anders dan de partities één voor één. Je bent nog nieuw op het forum, dus een goede tip: gebruik eerst even de zoekfunctie voor dit soort vragen. Als je trouwens "convert FAT NTFS" in Google ingetikt had was onderstaand o.a.te voorschijn gekomen. Tip van Breekpunt Een volume naar NTFS converteren vanaf de opdrachtprompt. Werkt u met Windows XP en heeft u een FAT 32 bestandssysteem dat u wilt converteren naar het geavanceerder NTFS systeem dan kunt u dit doen vanaf de opdracht-prompt. Met NTFS heeft u onder andere toegang tot EFS (Encrypting File System ) waarmee u uw bestanden kunt beveiligen. Ga naar de command prompt en type de volgende regel: convert c: /FS:NTFS en druk op de entertoets. Dit commando kan worden gebruikt voor iedere FAT 16 of FAT 32 harde schijf. Vul alleen de juiste stationsletter in. Met deze opdracht start u een niet destructieve conversie van FAT naar NTFS. Hoewel er geen data wordt vernietigd adviseer ik toch altijd een backup te maken van uw belangrijhke bestanden voor het geval er toch iets fout gaat. Wellicht moet u de pc opnieuw opstarten om de conversie te laten beginnen. Houdt er rekening mee dat deze conversie definitief is en niet kan worden teruggedraaid zonder al uw data kwijt te raken. U moet namelijk de schijf volledig formatteren wanneer u weer een ander bestandssystem wilt hebben. Tip is terug te vinden op http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1100 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 zou je misschien de andere kunnen verwijderen . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Zou ik wel willen, maar dat kan alleen de MOD. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Het type bestandssysteem is FAT32. Convert kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld. ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG. Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? (J/N) En wat nu !! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Backup maken en daarna J drukken. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen