anoniem Geplaatst: 29 oktober 2004 Delen Geplaatst: 29 oktober 2004 Enie tijd geleden ben ik gevraagd om een sex-popup te verwijderen in Win98. De situatie was als volgt: HD was verdeeld in 4 partitie's, ieder met Fat32. C: Win98SE D: data Win98 E: WinXP F: data WinXp Met Bootmagic van WinXP kon keuze worden gemaakt tussen Win98 en WinXP. Om te trachten de popup te verwijderen heb ik een Image (DI) met Win98 teruggezet op de C: partitie. Dat had tot gevolg dat de schijf ineens 6 partitie's had: C,D en E voor Win98 -- E, F en G voor WinXP. Bootmagic geïnstalleerd, beide Windows waren te booten. Met PM (8,0) de partities D en E "gemerged" en daarna F en G. Ik was terug in de oude situatie. Echter met Bootmagic van PQ is echter WinXP niet meer te bereiken. Ik heb van alles geprobeerd. Bootmagic "ziet" automatisch WinXP niet. Als ik hem daartoe dwing, door WinXP in de lijst te zetten en ik probeer te starten komt hij terug met "Invalid drive....." Ik weet dat WinXP een deel van zijn opstartfiles op drive C: zou moeten hebben. Welke? en Waar? Ik heb GEEN WinXP CD, want de computer is een Compaq, die een eigen rescue en WinXP CD heeft geleverd. Daar heb ik zeer slechte ervaringen mee want de WinXP van Compaq veegt alle partitie's samen, format de hele zaak en zet WinXP erop. Weg alle data!!! Wie weet de oplossing? BVD, groet, perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2004 Hoi Perloc, Als dit nog goed komt dan hebben we mazzel. Je hebt ook net de foute PM 8.0 versie gebruikt (voor XP dus). Heb je toevallig bij ‘Set Partition Active’ niet voor DIRECT (immediately) gekozen? Dan is het daar misgegaan, er is geen bootmanager geïnstalleerd en daarom is XP niet meer bereikbaar. Als je in veilige modus opstart en vervolgens voor DOS kiest, kun je dan wel bij E of F komen? In dat geval misschien zou het met een command prompt werken. De volgende tekst: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Heb je toevallig opstart floppy’s voor XP gemaakt? Je zou ook met een W98 boot floppy kunnen kijken hoe je partities nu staan. groetjes Falco Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2004 @perloc: je schrijft dat je bootmagic geïnstalleerd hebt voor dat je de partities gemerged hebt, (m.a.w. BM zag winxp op een andere partitie dan ie nu zit). Ik weet niet of BM een of ander .ini bestand aanmaakt, zoja open die in kladblok en verander de partitie van winxp, zoniet zou in het gunstigste geval BM uninstallen en weer installeer wellicht je probleem op kunnen lossen. de bestanden die xp in elk geval op C: nodig heeft zijn NTLDR, NTDETECT.COM en een of andere vorm van boot.ini Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2004 Maandag ga ik een en ander uitproberen. De bewuste computer staat op het centrale ziekenhuis. Falconetti, ik heb ook (privé) PM 5.0 Volgens mij zijn beide Bootmagics hetzelfde. Zoals ik schreef. ALLE PARTITIES ZIJN TE BEREIKEN, ZOWEL IN DOS ALS IN Win98! En nee, ik heb geen opstartfloppies gemaakt voor XP. Groet, perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2004 Hoi Perloc, Jij noemde PM versie 8.0 eerst. Er zijn meldingen gemaakt van problemen met deze versie en XP. Als ik het goed heb het beste met XP werkt de PM versie 7. De bestandenden dat Neuf noemt zijn wel de bestanden dat je nodig hebt. Waar ze moeten staan op C:\ weet ik niet precies. Als je alles kan bereiken in DOS dan zou je kunnen kijken wat staat precies op je XP partitie en ook op de C:\ Ik weet als het lukt om vanaf een recovery CD opstart floppy’s te maken, je kan proberen. Anders misschien downloaden? groetjes Falco Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2004 Falconetti. Om eerst op je eerste vragen opmerkingen te reageren: Je schreef dat in "Set partition Active" de Direct mode moest worden gekozen. Die keuze is er niet voor de BM 8.0 Daat staat onder in het menu een aanvinkhokje voor "Bootmagic enabled" Dat heb ik aan gevinkt maar als ik tracht XP op te starten krijg ik de melding "Invalid Systen disk, Replace...." etcetera. Verder heb ik in de veilige Dos mode geprobeerd je tekst %systemroot%\systen32\restore\rstrui.exe Daar kwam een foutmelding op Ook e:\windows\systen32\restore\rstrui.exe gaf een foutmelding. De file rstrui.exe bevindt zich op het aangegeven pad. Heb het tevens geprobeerd in Win98 en toen kwam de foutmelding dat "srrstr.dll" niet kon worden gevonden. Deze staat echter in de system32 folder van WinXP op E: Die driver srrstr.dll heb ik gecopieerd naar elke plaats waarvan ik maar kon bedenken dat ie er zou kunnen moeten staan: geen soelaas. Op je nieuwe bericht kan ik je melden dat ik op alle partities, dus ook die van XP schijnbaar alle files vind die er zouden moeten zijn. Natuurlijk kan ik nooit controleren óf ze er allemaal zijn en of er geen staan met een verkeerde verwijzing. Daarmee bedoel ik dat tijdens dat samenvoegen van die partities niet verwijzingen staan naar partities die van driveletters zijn veranderd. Er zijn nog twee oplossingen: 1. Trachten met reïnstallatie van Win98 (dus nogmaals die DI terugzetten) mogelijk WINXP weer actief kan krijgen. Dan zal mijn HD weer in meer dan de huidige 4 partities worden verdeeld (waarschijnlijk). 2. Alle kostbare data transporteren (netwerk kabel) naar een andere computer en de hele installatie, te beginnen met XP via de compaq CD installeren, HD in partities verdelen en dan WIn98 opnieuw installeren. Om even een vraag te voorkomen: waarom wil ik Win98 hebben? We hebben veel database programma's die in een Dos-window draaien. XP heeft nogal moeite met dos, want emuleert dat en ondersteunt lang niet alles van DOS. neuf: Opnieuw BM installeren heb ik al geprobeerd, geen soelaas. De door jouw aangegeven files staan in de root van C: copy/past van boot.ini: *************** [Boot Loader] timeout=30 Default=C:\ [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect C:\="Microsoft Windows 98" ************* Ik weet niet wat er moet staan, maar het lijkt normaal. Gaarne reactie. MVG perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Hoi Perloc, Geen supersnelle antwoord. Het was beetje hectisch hier omdat een of andere “vreemde” Marokkaan heeft Theo van Gogh vermoordt. Dat met: “set partition active” bedoelde ik PM en niet BM. Maar goed, we gaan verder. De door mij aangegeven command was voor XP en niet voor 98. Ik neem aan dat het een typfout van jou is: systen met een N in plaats van system. Wat betreft de “srrstr.dll” : deze staat normaal in het C:\Windows\system32 Jou 2 oplossingen: ze zijn wel mogelijk. It’s up to you. Ik vond nog wat extra info. 1 is van Microsoft met wat info over de Boot.Ini. Misschien heb je wat aan. Kijk hier even: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314081 De 2e is vrij interessant. Komt van het BBS forum. Misschien heb je wat aan de uitleg van MILT, hij is een topper. Het tekst is in het engels maar daar heb jij geen moeite mee (dacht ik). Kijk dus hier: http://www.windowsbbs.com/showthread.php?t=29958&goto=nextnewest groetjes Falco Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2004 Hai Falco, Ik heb gezien op BVN dat Theo van Gogh is vermoord. Het is wel goed raak de laatste tijd in Amsterdam. Ik ken hem helemaal niet want woon al lang in het buitenland. Natuurlijk moet dat systeM zijn en is inderdaad een typefout die ik met copy/past heb gecopieerd. Wel goed ingetyped op de computer. Ik heb je twee links bekeken. De eerste is inderdaad niet bruikbaar, de tweede zou dat misschien kunnen zijn. Heb ik uitgeprint en bestudeerd, maar ben tot de conclusie gekomen dat er geen rechtstreekse oplossing wordt geboden, maar dat het weer proberen is. Ik ben al een week aan het proberen met die computer en heb de knoop doorgehakt, geen proberen meer maar formatten. Eerst alle data overgeheveld en vanmorgen WinXP eraf. Morgen (ik werk free-lance voor uren/ max. halve dagen) ga ik WinXP er weer opzetten. Ik zal wel zien waar het schip strandt. Zal nog even berichten hoe dat allemaal is gegaan. Anyway, thanks a lot!! perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2004 Hi Perloc, 1-Het is niet alleen Amsterdam. Soms vraag ik me af: waar gaan we heen? Maar goed over dit soort onderwerpen zit ik op andere forums. Jij hebt wel mazel: ver weg, mooi weer. 2-Wat betreft de links: de 1e was meer bedoeld met het oog op het tekst in dat boot.ini Maar goed, als ze niet bruikbaar zijn: niets aan te doen. Ga je alleen de XP gedeelte formatteren of alles? En ga je wel XP in FAT of NTFS erop zetten? Ik weet niet hoeveel budget ze daar hebben, ik begreep dat jij in een ziekenhuis werkt. Als ze toch een klein beetje geld hebben dan zou ik toch liever Windows 2000 erop zetten. XP is geinig en vooraal leuk als men steeds maar wil blijven pielen. Volgens mij is nog nooit (of misschien de 1e W98) een systeem geweest met zo veel patches, problemen, updates, noem maar op als XP. Als je in Nederland kijkt: een beetje bedrijf/firma of banken, ze gebruiken allemaal Windows 2000. En niet voor niets. Ik hoop dat alles goed gaat, ik hoor het nog wel. groetjes Falco Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2004 Hai Falco, Als afsluiting, ik heb de E: part. geformatteerd en heb XP met zijn bootmanager er weer op kunnen zetten. Ondertussen heb ik ook nog een hardware-probleem (weigerende HD: zie mijn "thread" onder hoofdstuk -Hardware Anders-) met een andere computer moeten oplossen. Loopt nog trouwens. Dus wat betreft dit, werkt het allemaal weer, C: en D; Win98, E: en F: WIN XP, alles in FAT32. Dit in verband met dat ik in WIN98 ook bij de XP drives wil kunnen komen. Ik moet alleen nog Office installeren en de data terughevelen. Dan is dit gepiept. Ik ben ook veel meer geporteerd voor W2K Prof dan voor XP!! Maar ja, er is maar een enkele computer met W2K geïnstalleerd, en geen van dezen heeft een W2K-CD. Dus als het mis gaat, moet ik ook daar weer Win98 installeren. Het is hier dwijlen met de kraan open.... Dank voor je zeer gewaardeerde bijdrage!! perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Hi Perloc, Ik hoop dat alles weer goed gaat werken met de schone partities. Het blijft vreemd dat verhaal met de sex-popup. Zitten ze, in jou afwezigheid, op sex pagina’s? Jou andere “thread” ga ik morgen bekijken, ik ben nu een beetje moe. Anderzijds ik ben niet zo goed in hardware problemen. Ik heb me niet echt in verdiept en soms heb ik geen geduld voor. Ik heb laatst van iemand een Pentium 2 gekregen: hardware problemen. Ben nooit uitgekomen dus ik denk dat een van deze dagen de Pentium 2 naar de vuilnisbelt gaat. Jammer dat ze daar geen CD’s hebben van W2K. Misschien kom jij nog in Nederland (op regen vakantie..) of als iemand genoeg geld heeft dan komt hij naar jou. Uiteraard met de CD’s. groetjes Falco Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen