Ga naar inhoud

Videokaart Media Center 2005

anoniem

Aanbevolen berichten

Dan gaat 't jou verbazen :D Er is maar 'n beperkt aantal dat het Media Center goed ondersteund. Zelfde geldt voor de TV kaarten... Er is zelfs maar een beperkt aantal drivers die goed werken met MCE Je kunt Windows XP Media Center 2005 wel draaien met elke videokaart, maar het gaat erom of het daadwerkelijke Media Center ook goed en soepel loopt.
Link naar reactie
[quote:a91c130e6f="gerben"]Denk dat dat gewoon dezelfde zijn als bij windows XP standaard. Zou me verbazen als dat niet zo was.[/quote:a91c130e6f] microsoft was eigenlijk eerst van plan om hem niet eens in de winkel verkrijgbaar te maken aangezien windows media center nogal kieskeurig is kwa drivers. In de tips en trucs van deze maand staat dat windows media center niet in de winkel verkrijgbaar is maar ik heb hem zelf al wel op een website te koop gezien :-?
Link naar reactie
[quote:9bd4a556ff="pascal7"][quote:9bd4a556ff="gerben"]Denk dat dat gewoon dezelfde zijn als bij windows XP standaard. Zou me verbazen als dat niet zo was.[/quote:9bd4a556ff] microsoft was eigenlijk eerst van plan om hem niet eens in de winkel verkrijgbaar te maken aangezien windows media center nogal kieskeurig is kwa drivers. In de tips en trucs van deze maand staat dat windows media center niet in de winkel verkrijgbaar is maar ik heb hem zelf al wel op een website te koop gezien :-?[/quote:9bd4a556ff] MCE is vollop los verkrijgbaar, zie http://www.tweakers.net/pricewatch/96801. Na een vraag over multiboot met MCE aan Microsoft kreeg ik dit als antwoorden: [i:9bd4a556ff]Geachte heer Swinkels, Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft. Windows Media Center Edition 2005 mag niet los, zonder hardware verkocht worden. Indien u nog verdere vragen heeft, kunt u tijdens kantooruren telefonisch contact met ons opnemen op telefoonnummer 020-5001500. --- Windows XP Media Center Edition 2005 is bedoeld als complete oplossing. Indien u hier meer over wilt weten, kunt u bij de leveranciers navraag doen over de gebruiksvoorwaarden waarin precies beschreven wat wel en niet mag, aangezien zij hier volledige inzage in hebben. Met vriendelijke groet, Microsoft B.V.[/i:9bd4a556ff] Paradigit is ongeveer de enige die zowel MCE software als remote niet los verkoopt.. Die kunnen dat natuurlijk niet maken als mede ontwikkelaar :)
Link naar reactie
[quote:6cb71b4a70="carlobernardini"]Zie hier: [url]http://www.tweakers.net/reviews/537?[/url] Misschien steek je daar nog wat van op... Ik zou als videokaart aanraden: Gf fx 5500 Radeon X300 Hauppauge WinTV-PVR-250MCE Die werken iig[/quote:6cb71b4a70] Yep, die heb ik bekeken.. maar een concrete lijst ontbreekt. Ik heb het nu zelf draaien met een ASUS GF4 ti4200 128MB kaart, gaat prima. (die Hauppauge die je noemt is 'n TV kaart, geen videokaart)
Link naar reactie
[quote:3856feb9fe="pascal7"] In de tips en trucs van deze maand staat dat windows media center niet in de winkel verkrijgbaar is maar ik heb hem zelf al wel op een website te koop gezien :-?[/quote:3856feb9fe] Klopt. Toen wij dat artikel schreven, het is weer het eerste in de winkels met de Nederlandse versie echt bekeken (muv één screenshot van de Nederlandse versie in de Belgische PC Magazine die ze tijdens een demoshow van Microsoft hebben gemaakt) en gewoon een week thuis getest. Wij hadden toen geen andere informatie dan die welke Microsoft ons gaf over de beschikbaarheid van het product. Wij hadden wel een vermoeden maar wisten het niet en kregen er ook geen info over. Ik heb tijdens de persintroductie Derk Wagelaar, Product Manager Windows Client-versies bij Microsoft Nederland er naar gevraagd (al lag het artikel al bij de drukker toen) en hij zei toen dat men het retailers NIET toe zou staan om de OEM-versie met alleen een tvkaart te verkopen, maar inmiddels is de praktijk anders en ben ik wel benieuwd of Microsoft ook actie gaat ondernemen. Zij willen dit namelijk echt niet. Zal het eens navragen. groetjes Edmond
Link naar reactie
Ik vraag me zelfs af of Microsoft het écht wel erg erg vindt. Zij vangt haar geld namelijk toch en omdat het OEM is gaat ze er zelf geen support op leveren. Ik vond het hele verhaal waarom men het niet zou doen ("consumentenervaring, moet direct stabiel werken en bla bla") meteen al niet zo sterk. Als dat geldt hadden ze immers ook geen Windows ME mogen uitbrengen 8) groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...