Ga naar inhoud

vraag over jpg-bestanden

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over jpg-bestanden. Voorheen opende ik deze altijd met het programma 'Photostudio 200'. Nu heb ik sinds kort ook een ander programma op mijn pc staan: Kodakfotoprogramma. Nu staat ineens standaard ingesteld dat ik alle jpgfoto's moet openen met het Kodakprogramma. Hoe verander ik dit weer naar hoe het was? groet
Link naar reactie
1) Ik zie het verband niet met programmeren. Maar dat kan aan mij liggen. 2) Windows explorer, [i:df83406514]menu tools->folder options[/i:df83406514], tabblad [i:df83406514]filetypes[/i:df83406514] en daar de boel weer goed zetten. Of Misschien heeft photostudio de optie om de associaties weer goed te zetten; dat werkt in ieder geval eenvoudiger dan de manier hierboven.
Link naar reactie
[quote:9a48a235a0="itsudo"]WAT? Kan niemand mij ff simpel uitleggen hoe dit moet??????????? Nee?[/quote:9a48a235a0] open dat kodak programma eens. zal vast ergens wel een tabje staan ''options'' oid.. dan zal er ook een optie staan: File associations, dus welke files je wilt openen met dit programma. waarschijnlijk staat *JPG ook aangevinkt, haal het vinkje weg, zodat het programma JPG niet meer automatisch opent. en anders goed lezen wat Wim verteld, daar kan je ook al een heleboel mee. goed lezen, en niet te snel denken; ik kan het niet, dan lukt het je wel :wink:
Link naar reactie
Nope, het programma van Kodak heeft geen kopje met 'options'. En Wim begrijp ik echt niet...... Niet ged8 dat dit forum zo ingewikkeld voor beginnelingen zou zijn...... Ik zie 'Windows Explorer' al niet eens staan. Ik heb Windows me. misschien dat het daar mee te maken heeft? Pfffff, ik dacht 'dit verander ik zo ff'! maar helaas.
Link naar reactie
Wat dus ook kan, om het fatsoenlijk uit te leggen, is het volgende: 1 je rechtsklikt op een jpg-file. 2 er opent zich een rechtsklik-menu 3 daarin selecteer je 'Openen met...' 4 en vervolgens 'Programma selecteren' 5 er opent zich nu een venster 5 daar selecteer je het programma waardoor je je jpg wilt laten openen 6 en klik je onderaan dat blad 'Dit type bestand altijd met dit programma openen' Vokt
Link naar reactie
[quote:3ee951893b="itsudo"]Hartelijk dank! Het is inderdaad heel simpel! Mijn god, wat kunnen sommige mensen moeilijk en omslachtig doen zeg![/quote:3ee951893b] Het feit dat jij, als leek, iets helemaal niet snapt, betekent niet dat het omslachtig is! Het uitleggen zodat jij het snapt, is natuurlijk veel omslachtiger, want dan wordt alles stap voor stap uitgelegd. Omslachtig betekent namelijk: 'overdreven uitvoerig' .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...