anoniem Geplaatst: 27 oktober 2004 Delen Geplaatst: 27 oktober 2004 Hallo allen, Normaal gesproken post ik alleen berichten in het OS Linux gedeelte, maar ik heb nu een Windows gerelateerd probleem. Mijn pc doet sinds vanmorgen nogal vreemd. Mijn pc heeft sinds vandaag namelijk de vreemde tik om zomaar spontaan opnieuw op te starten. In totaal vanmiddag 5 keer in 1.5 uur. Om maar meteen het zekere voor het onzekere te nemen heb ik maar meteen mijn Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd. Affijn, geformatteerd en geinstalleerd dus. Vervolgens heb ik Norton Antivirus geinstalleerd, evenals Ad-Aware. Windows compleet geupdate en 3 verschillende scans op mijn pc uitgevoerd: Norton, Ad-Aware en de online scan van Housecall (http://housecall.trendmicro.com). Niets gevonden met alle 3 de scans. Het probleem is na het formatteren slechts 1 keer voorgekomen. Voor de zekerheid heb ik mijn kast opengeschroeft en alle onderdelen even goed aangedrukt en kabels bekeken. Echter was er niets te ontdekken. Ik denk zelf toch dat het een hardwarematig probleem betreft, misschien de voeding ofzo. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2004 De kans bestaat idd dat het de voeding is. M'n broertje had hetzelfde probleem. Ook spontane reboots. Alleen de voeding begon te knetteren, dus de link was al snel gelegd ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2004 Lijkt inderdaad een hardwareprobleem. Is meestal het gevolg van een kritisch hoge processortemperatuur of een fout in het RAM-geheugen. Als je meerdere modules hebt kun je proberen om ze er één voor één tijdelijk uit te halen en zien of het probleem dan weg is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2004 En anders kun je XP zo instellen dat 'ie niet automatisch herstart bij een fout. Dan krijg je een BSOD met daarin een mogelijke foutmelding waar we misschien wat mee kunnen. Hoe je dit doet weet ik niet precies, maar iemand anders hier misschien wel. Groetjes J.W. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2004 kijk eerst idd eens naar de temp. die kan je softwarematig doen.. bijv. via speedfan, maar makkelijker is om even in het bios te kijken onder health. start de comp opnieuw op en druk op del, of een f-serie.. is per comp verschillend. is de temp hoger dan 45 a 50 graden.. dan kan dat het zijn. ook kan je idd opnieuw opstarten bij fouten uitschakelen... dit doe je geloof ik in bstandsysteem.. die vind je onder configuratiescherm onder systeem.. misschien even zoeken.. maar staat daar ergens tussen.. succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2004 automatisch opstarten: configuratiescherm > prestaties en onderhoud > systeem > geavanceerd > instellingen van de opstart- en herstelinstellingen en daar de vink bij "de computer automatisch opnieuw opstarten" weghalen. CB Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 [quote:58c96e3287="CB"]automatisch opstarten: configuratiescherm > prestaties en onderhoud > systeem > geavanceerd > instellingen van de opstart- en herstelinstellingen en daar de vink bij "de computer automatisch opnieuw opstarten" weghalen. CB[/quote:58c96e3287] Precies :P Die bedoelde ik, bedankt, dan kan ik deze tip weer aan iemand anders doorgeven :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Ik heb ook gehad dat mijn PC zomaar spontaan herstartte of met BSOD's kwam. De meldingen die ik kreeg wezen richting geheugen. Ik heb Memtest86+ gedownloaded, te vinden op http://www.memtest.org/ De tests lieten inderdaad heel wat fouten met het geheugen zien. Geheugen eruit gehaald, kontakten schoongemaakt en teruggezet en ziedaar: geen problemen meer :-) Je zou het eens kunnen proberen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen