Ga naar inhoud

meerdere OS keuzes bij opstarten

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs tot 3x toe opnieuw XP geinstalleerd. Nu is het zo, dat er toen ook meerdere Windows systeem-mappen zijn aangemaakt. Hoewel ik aangaf te overschrijven, maar ja. Nu krijg ik bij t opstarten eerst een keuzemogelijkheid welke XP ik wil gebruiken (er staan overigens 3 identieke namen natuurlijk). Ik heb al de oude windows systeemmappen gedelete. Hoe kom ik van die keuzemogelijkheid af (het duurt ook nog s 30 sec, tenzij ik eerder enter natuurlijk) ??
Link naar reactie
[quote:eefe499a08]Kan ik dan gewoon die 2 "oude windows xp versies" deleten??[/quote:eefe499a08] Als je weet welke de oude zijn lijkt mij van wel.Ik heb nog nooit een boot.ini zoals die van jou gezien,maar plaats hem hier maar eens op het forum,misschien komen we er dan wel uit. Je kunt ook een veiligheids maatregel nemen natuurlijk. Kopieer de bestanden boot.ini,NTDETECT.COM en ntldr naar een geformatteerde lege floppy,dan kun je ,als er iets mis gaat,altijd nog de PC opstarten. Greetz
Link naar reactie
[boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.1 [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.1="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn De windows.1 is de huidige werkende versie
Link naar reactie
Ik denk dat dit er uiteindelijk moet komen te staan, timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Home edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn Maar omdat jij zegt dat "De windows.1 is de huidige werkende versie" is en dat "/NoExecute=OptIn " bij \WINDOWS.0 staat ben ik niet zeker. Dat "/NoExecute=OptIn " is nieuw voor mij,nog nooit gezien bij mijn XP Pro. Misschien dat iemand anders zijn licht ook wil laten schijnen? Maak in ieder geval een kopie van de huidige boot.ini,dan kun je die altijd nog terug zetten als het niet wil lukken. Neem in ieder geval mijn tip ter harte, [quote:5d63183d4b]Je kunt ook een veiligheids maatregel nemen natuurlijk. Kopieer de bestanden boot.ini,NTDETECT.COM en ntldr naar een geformatteerde lege floppy,dan kun je ,als er iets mis gaat,altijd nog de PC opstarten. [/quote:5d63183d4b] [quote:5d63183d4b]oh en van de windows.0 is de systeemmap verwijderd, en van de windows (zonder toevoeging) kan ik de map niet verwijderen, omdat er één bestand in zit, dat het "doel" niet kan vinden.... [/quote:5d63183d4b] Hier kan ik je niet mee helpen. Greetz
Link naar reactie
[quote:ad44517d89]Ga naar start>uitvoeren en typ: msconfig, dan het tabblad boot.ini en klik dan op "alle opstartpaden controleren" (deze tip heb ik ook gehad van iemand anders op dit forum) Bij mij is dit gelukt [/quote:ad44517d89] Bij mij dus niet,ik heb de boot.ini verandert,daarna het bovenstaande toegepast,dan wordt er gevraagd of er een bepaalde regel verwijdert moet\mag worden. Klik ik nee dan gebeurt er uiteraardt niets,klik ik ja begint het beeld licht te trillen en hoor ik wat geluid uit de PCkast en als ik dan opnieuw op wil starten kan dat dus niet meer :roll: De manier die ik aangaf werkt zeker,dus houdt ik het daar maar bij :wink: Greetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...