Ga naar inhoud

XP activeren op 2e pc

anoniem

Aanbevolen berichten

het activeren van windows XP op een nieuwe computer kan tegenwoordig niet meer... helaas :( . u kunt op een legale manier een licentie aanvragen? ik neem aan via de microsoft website of iets dergelijks. of de windows versie niet registreren.. die kan je doen door TIJDENS de installatie niet te kiezen voor registreren maar voor overslaan.. nu doet windows het gewoon, alleen neit geregistreerd. het zou eventueel kunnen dat je niet kan updaten.. overigens kan dit handmatig via diverse sites. bijv. www.download.com. succes!
Link naar reactie
[quote:5c4c99d0f6="bverweij"]het activeren van windows XP op een nieuwe computer kan tegenwoordig niet meer... helaas :( .[/quote:5c4c99d0f6]Hoezo? [quote:5c4c99d0f6="bverweij"]of de windows versie niet registreren.. die kan je doen door TIJDENS de installatie niet te kiezen voor registreren maar voor overslaan.. [/quote:5c4c99d0f6]Hmm, zover ik mij herinner moet je minimaal een land opgeven. Het kan zijn dat dit bij de activatie procedure hoort. Het is alweer een tijdje terug dat ik XP vers heb geinstalleerd :-?. Op zich heb ik mijn Windows versies ook niet geregistreerd op naam. Tot nog toe altijd alles nog kunnen activeren.
Link naar reactie
[quote:f136a9e3b2="sdk"]Toen dat activeren net nieuw was heeft er in de C!T gestaan dat je naar een bepaald nummer kon bellen en dan kon je Xp ook op je 2e pc activeren. Weet iemand hoe dat zit tegenwoordig???[/quote:f136a9e3b2]Ik denk dat dit niet klopt. Waneer er activatie problemen zijn, kun je naar een bepaald nummer bellen. Windows XP vertelt je dat zelf wel, zo is het tot nog toe bij mij gegaan. Nooit die telefoonnummers ergens opgezocht en helaas, al vele malen gebeld ... met goed resultaat. ZOver ik weet mag Windows XP maar op 1 computer worden gebruikt (nog steeds).
Link naar reactie
[quote:d294247605="bverweij"]het activeren van windows XP op een nieuwe computer kan tegenwoordig niet meer... helaas :( [/quote:d294247605] Geloof me, je mag er van Microsoft onbeperkt activeren op nieuwe en oude pcs als je maar telkens een nieuwe XP koopt. [quote:d294247605="bverweij"]of de windows versie niet registreren.. die kan je doen door TIJDENS de installatie niet te kiezen voor registreren maar voor overslaan.. nu doet windows het gewoon, alleen neit geregistreerd. het zou eventueel kunnen dat je niet kan updaten.. overigens kan dit handmatig via diverse sites. bijv. www.download.com. succes![/quote:d294247605] Volgens mij haal je activeren en registreren door elkaar. Registreren is vrijwillig en het nut is mijn nog altijd niet bekend. Activeren is om je pc ook na 30 dagen te kunnen blijven gebruiken. Daar ontkom je niet aan. mvrgroet Edmond PS Overigens blijft een methode hier altijd wonderwel onderbelicht: verkering zoeken met iemand die bij Microsoft werkt... Kom op mannen! 8)
Link naar reactie
het klint misschien raar.. maar het is echt waar.. het klopt idd dat je xp zo vaak kan activeren zolang je steeds maar een nieuwe liccentie koopt... maar die zijn prijzig.. in windows xp zit gewoon een fout.. ... gewoon tijdens de installatie het registreren.. of activeren.. een van de 2 overslaan .. en dan krijg je nooit meer een melding om hem te activeren of registreren.,. het is weliswaar illegaal maar het werkt wel.. het enige is dat je waarschijnlijk niet automatisch kan updaten.. maar je hoeft hem niet na 30 dagen te activeren.. en alles werkt perfect.. probeer maar uit.
Link naar reactie
[quote:08214750da="bverweij"]het klint misschien raar.. maar het is echt waar.. het klopt idd dat je xp zo vaak kan activeren zolang je steeds maar een nieuwe liccentie koopt... [/quote:08214750da]Sinds wanneer? Ik heb in juni 2004 nog opnieuw geactiviteerd via het opbellen. En wanneer ik niet zou activeren, tja, dan krijg ik nog echt dat 30 dagen gezeur. Het is het proberen in ieder geval waard, hoewel ik er eigenlijk niks van snap.
Link naar reactie
[quote:f99d7f776a="Edmond Varwijk"]Kan me overigens niet voorstellen dat wij ooit geschrevne hebben hoe je tegen de licentieregels in XP op een 2e pc activeert, anders dan via de kassa van de computerwinkel.... mvrgroet Edmond[/quote:f99d7f776a] Nee jullie hadden gesproken met microsoft VOOR/TIJDENS het uitkomen van xp. Ga maar eens goed in jullie archieven zoeken :wink: . C!T kon het toen niet begrijpen dat je per pc een nieuwe XP zou moeten kopen MS had toen gereageerd dat je kon bellen.
Link naar reactie
[quote:59e40c1b69="Edmond Varwijk"]Kan me overigens niet voorstellen dat wij ooit geschrevne hebben hoe je tegen de licentieregels in XP op een 2e pc activeert, anders dan via de kassa van de computerwinkel....[/quote:59e40c1b69] lemmesee het stukje heet 'bom onder kopieerbeeviliging microsoft', ik ga ff zoeken welk nummer :) Juli/Augustus 2001
Link naar reactie
[quote:f10f9daf5e="webspider"][quote:f10f9daf5e="Edmond Varwijk"]Kan me overigens niet voorstellen dat wij ooit geschrevne hebben hoe je tegen de licentieregels in XP op een 2e pc activeert, anders dan via de kassa van de computerwinkel....[/quote:f10f9daf5e] lemmesee het stukje heet 'bom onder kopieerbeeviliging microsoft', ik ga ff zoeken welk nummer :) Juli/Augustus 2001[/quote:f10f9daf5e] Ik twijfel tegenwoordig steeds vaker aan de intelligentie van de makers van de C!T (pas ook weer met dat domme antwoord op die datalimiet brief...)
Link naar reactie
[quote:d41f539590="=Rieske="]We zijn 't een keer eens, sdk. ;) Men maakt 't wel erg bont de laatste tijd. En dan zwijg ik nog maar over de reviews van security software, die zijn helemaal om je te bescheuren.[/quote:d41f539590] Ik kan laatste tijd gratis PCM lezen (hij moet wel terug naar 1 week) goed blad (beter) alleen geen HCC lid dan.
Link naar reactie
Ik ben blij dat ik van mijn werk een corporate versie heb (met SP2 intergrated). Deze hoef je nooit te activeren. Pas een nieuw moederbord en processor gekocht. Installeren en klaar. Activeren haat ik en ik vind dat als je een legale Windows hebt dat je die op je eigen PC mag installeren. Ongeacht of het een nieuwe PC is.
Link naar reactie
[quote:afa1f580fd="bverweij"]of de windows versie niet registreren.. die kan je doen door TIJDENS de installatie niet te kiezen voor registreren maar voor overslaan.. [/quote:afa1f580fd] dan komtie in windows met een balloontip: u moet windows nog registreren. u heeft nog 30 dagen ofzo. Ik heb m ook geskipt maar toen kwammie daarmee. ik had m toen geskipt omdat dat ***windows op de een of andere vage manier geen verbinding kon maken met het i-net. Skippen... In windows: U moet windows XP over 30 dagen geregistreerd hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...