Ga naar inhoud

Hoe kan ik oude Windows-bestanden verwijderen?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 schijven, 1 voor Windows (C) en 1 voor mijn bestanden. (D) De D-schijf heeft nog oude mappen van een Windows die erop gedraaid was. Ik wil de mappen verwijderen omdat de pc bij opstarten aangeeft dat er 2 Windows opzitten. Ik heb geprobeerd de eigenschappen te veranderen, maar niks wil veranderen. Ik zoek dus eigenlijk een programma die ze wil verwijderen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
daarmee zal die melding van windhoos niet weggaan hoor /// ook niet na een format van je d schijf gebruik ff de search van xp naar boot.ini in de windhoos op c ... kies voor bewerken met rechtermuisknop verwijder die multipart regel van de windoos die je niet meer wil zien met opstarten ... en je krijgt geen bootscherm meer met meerdere keuzes .. en idd gewoon ff die d backuppen op cdrw ofzo en lekker formatteren :)
Link naar reactie
Als ik boot.ini open krijg ik dit: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect signature(d2e9d2e9)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Ik vind het een beetje gevaarlijk om hier iets te veranderen. Ik kan helaas niet opstarten in DOS, ik heb geen opstartdiskettes, ed. Ik heb 160GB aan spullen op die D schijf, dus ik zou een schijf van iemand moeten lenen om D te kunnen formatteren. Ik denk dat dit de enige oplossing is. Misschien weet iemand een programma om die rommel te verwijderen?
Link naar reactie
Dit lijkt een beetje op mijn probleem Zie : http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=132030 Volgens mij is je 2e regel te deleten. Maar je kan ook eerst de raad van Wanderer opvolgen: Je kunt ook een veiligheids maatregel nemen natuurlijk. Kopieer de bestanden boot.ini,NTDETECT.COM en ntldr naar een geformatteerde lege floppy,dan kun je ,als er iets mis gaat,altijd nog de PC opstarten.
Link naar reactie
Helaas werkt het programma Move&Boot niet goed. Ik krijg in het programma zelf weer de "Access Denied" melding. Ik heb echt al van alles geprobeerd met de mappen zelf. Ik had een tijd geleden nog de naam van 1 map kunnen veranderen, maar die reageert nu nergens meer op. Deze map had ik toen "delete" genoemd en is niet verborgen. De andere map heet nog "System Volume Information" en is wel verborgen. OK, welk programma kan wel gewoon (zonder controles/meldingen) de mappen verwijderen?
Link naar reactie
[quote:e962a14d9c]De andere map heet nog "System Volume Information" en is wel verborgen. [/quote:e962a14d9c] Waarschijnlijk is het vakje waar het vinkje in staat "grijs"?Dan moet je met zgn "attrib" commando's in de weer."attrib -s -h -r" Ik had nog een oude XP op m'n d: partitie staan en daar heb ik de map "System Volume Information" wel kunnen verwijderen. Zolang je de melding "Kan change.log niet verwijderen" zal er nog een onderliggende map zijn die op "verborgen" staat. Als dat een map is met een naam die begint met "_restore" en er zijn er daar meer van,dan moet je die map eerst hernoemen,bv naar simpel "a" Daarna kun je dan weer het attrib toepassen. Greetz
Link naar reactie
Een tijdje geleden een alternatieve methode gevonden (die zou werken volgens de poster aldaar): maak in dezelfde map als waar het bestand staat een tekstbestand aan met dezelfde naam (maar dus àndere extensie omdat het natuurlijk een txt-bestand zal zijn) En dan ga je door SLEPEN beide bestanden aanduiden (nièt door gewoon te selecteren met je shiftknop! Wel degelijk door over beide te slepen!) Als dat gebeurd is gewoon met de deleteknop ze beiden samen deleten. En dit zou werken beweerde de poster. Veel werk is het niet en het kan hoogstens niet-werken. Proberen even zou ik zeggen. (en vertel je resultaat)
Link naar reactie
[quote:dc75c639b4]Ik heb geen toegang tot de mappen en kan niks veranderen.[/quote:dc75c639b4] Om bovenstaande reden nog een laatste site bezocht en yes :) Met Attribute Changer,kun je het gedoe met attrib via de commandline omzeilen. Nadat je het proggie hebt geïstalleerd,vindt je het onder de rechtermuisknop terug als je op een file of map klikt. Als je de onderliggende mappen ook mee wilt nemen,wat zeker nodig is bij Ghostrider,moet je "Recurse folders" aanvinken. Het werkt in die zin niet perfect,dat het mij nog niet gelukt is de zaak terug te draaien,maar dat is voor dit probleem niet van belang :wink: Omdat het programma naar mijn idee niet goed werkt (tav het terugzetten van de attributen) moet je het wel in een keer goed doen Ghostrider,want ik weet niet wat het effect zal zijn,als je bv de onderliggende mappen niet gelijk meeneemt! [url]http://www.petges.com/[/url] Greetz
Link naar reactie
Inmiddels wat wijzer geworden,System Volume Information is de map waar de herstelpunten in op worden geslagen. Als Systeemherstel staat ingeschakeld,verschijnt ook op partities waar geen OS op staat,deze map,nadat er activiteit op die partitie heeft plaats gevonden. Bij Ghostrider was het een overblijfsel van een installatie,maar dit even terzijde. Wat ik er verder over op het net heb gevonden: Deze mappen zijn noodzakelijk voor de systeemherstelfunctie van XP. U kunt systeemherstel uitschakelen via het Configuratiescherm, icoontje Systeem, tabblad Systeemherstel. U kunt er hier voor kiezen om Systeemherstel op alle stations uit te schakelen, dit doet u door het vinkje te plaatsen. Daarna kunt u de mappen op alle schijven verwijderen. LET OP: systeemherstel is hierna niet meer mogelijk. NB.Als je hierna systeem herstel weer inschakelt en opnieuw opstart,wordt er autom. weer een nieuw herstelpunt aangemaakt. Ik lees ook dat bij NTFS de zaken weer wat anders kunnen zijn,dit ivm de rechten om de mappen te kunnen benaderen. Hier wat sites ter toelichting, [url]http://www.homepages.hetnet.nl/mr_1/93/clubschagen/mainpages/page5.htm[/url] [url]http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP76.html[/url] [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q30953[/url] [url]http://www.pcwereld.be/node/1626[/url] [url]http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1075[/url] [quote:1793206e5a]Ik had een tijd geleden nog de naam van 1 map kunnen veranderen, maar die reageert nu nergens meer op. Deze map had ik toen "delete" genoemd en is niet verborgen[/quote:1793206e5a] Wellicht dat je deze map,middels een opstartdiskette in dos kunt verwijderen,als dat nu nog steeds niet lukt. Greetz
Link naar reactie
[quote:1a4fc3ad0c]delete is een dos commando [/quote:1a4fc3ad0c] Klopt,maar wat zo vreemd is,ik kan wel de attribs veranderen van een bestand op C:,maar niet op een andere partitie. [quote:1a4fc3ad0c]ik hoop dat je niet via een speciaal commando dit moet verwijderen[/quote:1a4fc3ad0c] Kun je dit misschien met een voorbeeld toelichten?
Link naar reactie
[quote:4f405f9ac2]Wat ik er verder over op het net heb gevonden: Deze mappen zijn noodzakelijk voor de systeemherstelfunctie van XP. U kunt systeemherstel uitschakelen via het Configuratiescherm, icoontje Systeem, tabblad Systeemherstel. U kunt er hier voor kiezen om Systeemherstel op alle stations uit te schakelen, dit doet u door het vinkje te plaatsen. Daarna kunt u de mappen op alle schijven verwijderen. LET OP: systeemherstel is hierna niet meer mogelijk. [/quote:4f405f9ac2] Aanvulling:Als de besturing bv op C: staat en je schakelt daar systeemherstel uit,geldt dat ook voor (eventuele) andere partities en schijven. Je kunt dus wel systeemherstel op op alle andere partities\schijven uitzetten,en die op C: behouden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...