Ga naar inhoud

win XP startmenu werkt niet meer

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:309562a1d5="kid jansen"]ik heb win xp home, en maakte altijd gebruik van het xp startmenu i.p.v. het oude windows startmenu, nou heb ik dat menu nog wel, maar er komen geen programma's meer in die linker kolom, ik heb al geprobeerd in klassiek en dan weer terug, maar dat helpt niet. Enig idee hoe ik dit weer werkend krijg.[/quote:309562a1d5](Kep Engelse windows dus je moet ff beredeneren wat de genoemde opties bij jou zijn!) Configuratie scherm > Taskbar and Menu Start > Tabblad 'Start Menu' > 'Costumize' (naast de optie 'Start Menu') 'Numbers of programms on Start menu' aanpassen. Geen idee of het werkt maar het is meeste logische :wink:
Link naar reactie
Ik ben niet achterlijk ofzo hoor. Je kan ook rechter muisknop op de taakbalk>eigenschappen>menu start>aanpassen dan kom ik in dat scherm waarin je de volgende dingen kan instellen: Grote of kleine pictogrammen voor de programma's in de linker kolom het aantal programma's dat in die kolom kan komen te staan je kan de lijst van die recentelijk gebruikte programma's wissen Je kan in die linker kolom je email programma en je internetbrowser weergeven en daarbij kan je kiezen welke dat moeten zijn Bij mij staat het aantal weer te geven programma's op 20 en die lijst is niet gewist. Dus het lijkt mij niet echt op een foute instelling maar eerder op een gewone fout. Als iemand voor het hier wat duidelijker beschreven probleem een oplossing weet, graag, dan houd ik mij aanbevolen.
Link naar reactie
mijn excuses, maar ik ben geen leek. Ik heb zelf ook al meerdere dingen geprobeerd bij de instellingen van het startmenu, maar alles wijst erop dat het zoumoeten werken. het probleem is alleen dat het dus niet werkt. ik zit eigenlijk te wachten op iemand die dit probleem kent en zegt van dat en dat moet zo en klaar is kees of plak dit .................. in uitvoeren. daar heb ik ook echt wa aan namelijk.
Link naar reactie
Gebruik jij toevallig MRU-blaster met de silent clean optie on? Als die silent clean een welbepaalde MRU verwijderd tijdens opstart heb je namelijk hetzelfde effect als jij voor hebt. Dan moet je soms je pc wat langer gebruiken aan één stuk vooraleer je daar terug gebruikte programma's ziet verschijnen. Volgens mij gaat het hier over één van de windows user assistent MRU's. Zou natuurlijk kunnen dat een ander programma hetzelfde doet. Ik veronderstel dat dit probleem zich nog niet zo lang voordoet, dus heb je eventueel onlangs een programma geïnstalleerd dat MRU's behandelt?
Link naar reactie
Als je het programaatje TweakUI download (www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp) dan vind je hier onder customize and optimize>windows enhancements>start menu and taskbar>windowsxp startmenu een optie om frequently used applications aan of uit te zetten. Als je het vinkje bij hide weghaald zou hij het weer moeten doen.
Link naar reactie
1) MRU list=[b:628a09678e]M[/b:628a09678e]ost [b:628a09678e]R[/b:628a09678e]ecently [b:628a09678e]U[/b:628a09678e]sed list; in feite gaat uw probleem over de MFU lijst ( [b:628a09678e]M[/b:628a09678e]ost [b:628a09678e]F[/b:628a09678e]requently [b:628a09678e]U[/b:628a09678e]sed list). 2) Ga hier eens kijken: [url]http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;292504[/url] 3) Je kan ook het advies van dlcvb eens uitproberen, zou wel eens kunnen lukken.
Link naar reactie
@ dlvcb, ik heb dat programma gedownload, geen freeware merkte ik, maar ik zag dat dat vinkje bij hide frequently used apps stond er al niet. Ik heb er dus wel een vinkje gezet, opgeslagen, opnieuw opgestart, vinkje weer weg gehaald, opgeslage, opnieuw opgestart, maar geen resultaat. Ik zal dus maar de moeilijke manier proberen: die van Decomp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...