anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Ik heb een wat oudere laptop (compaq Presario 1210EA) met een hdd van 10Gb. Hierop staat WinXP Pro geïnstalleerd als OS. Ik heb al een tijd (denk aan een aantal maanden) geen defragmentatie uitgevoerd. Laatst dacht ik, aangezien de laptop wat trager aan het worden is, om de schijf te defragmenteren. Tijdens de analyse wordt ook aangegeven dat dit noodzakelijk is, echter bij het defragmenteren schiet na 13% de status meteen naar 98%. Hierbij wordt de schijf niet volledig gedefragmenteerd. Dit blijft ie doen als ik de defragmentatie herhaal. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? of moet ik de defragmentatie gewoon eindeloos gaan herhalen? Alvast dank voor jullie meedenken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Al eens geprobeerd te defragmenteren in safe mode? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Nee, dat nog niet. Ga ik direct proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Defragmenteren in Safe Mode geeft hetzelfde probleem. Alleen gaat ie nu van 4% direct naar 98%. Is wel lekker dat ie zo snel gaat. Alleen blijft ie na opnieuw analyseren zeuren dat het "aanbevolen wordt de schijf te degramenteren" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Zelf ben ik wel gecharmeerd van voptxp. Je kunt daarvan een trial downloaden: www.goldenbow.com Misschien gaat het met voptxp wel goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Ga 'm meteen proberen. Dank voor de tip. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Huidige Vopt versies zijn bar slecht. Ben erg van O&O momenteel. http://www.oo-software.com/en/products/oodefrag/pro.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 [quote:71e5636691="=Rieske="]Huidige Vopt versies zijn bar slecht. Ben erg van O&O momenteel. http://www.oo-software.com/en/products/oodefrag/pro.html[/quote:71e5636691] En toch werkt de O&O Eraser wel goed... VoptXP Ben ik ook niet weg van, het lijkt te defragmenteren maar er is totaal geen schijf activiteit.. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Met "ben erg van" bedoel ik dat ik O&O ok vind. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Lijkt dat de VoptXP zijn werk doet. Als ik dan opnieuw de schijf door xp laat analyseren zie ik veel aanééngesloten blauw en dat is naar mijn idee goed. Toch zegt dat gekke XP dat het, opnieuw, "aanbevolen wordt de schijf te defragmenteren". Lijkt mij geen andere keus dat ik in de toekomst maar gebruik ga maken van de door jullie genoemde tools. Ik ga ook op advies O&O proberen. Alvast bedankt voor jullie tips. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 ga eens zien via Google zien om Diskeeperlite(is gratis) te downloaden, zeer goed progje elie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen