Ga naar inhoud

Defragmenteren

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een wat oudere laptop (compaq Presario 1210EA) met een hdd van 10Gb. Hierop staat WinXP Pro geïnstalleerd als OS. Ik heb al een tijd (denk aan een aantal maanden) geen defragmentatie uitgevoerd. Laatst dacht ik, aangezien de laptop wat trager aan het worden is, om de schijf te defragmenteren. Tijdens de analyse wordt ook aangegeven dat dit noodzakelijk is, echter bij het defragmenteren schiet na 13% de status meteen naar 98%. Hierbij wordt de schijf niet volledig gedefragmenteerd. Dit blijft ie doen als ik de defragmentatie herhaal. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? of moet ik de defragmentatie gewoon eindeloos gaan herhalen? Alvast dank voor jullie meedenken.
Link naar reactie
Lijkt dat de VoptXP zijn werk doet. Als ik dan opnieuw de schijf door xp laat analyseren zie ik veel aanééngesloten blauw en dat is naar mijn idee goed. Toch zegt dat gekke XP dat het, opnieuw, "aanbevolen wordt de schijf te defragmenteren". Lijkt mij geen andere keus dat ik in de toekomst maar gebruik ga maken van de door jullie genoemde tools. Ik ga ook op advies O&O proberen. Alvast bedankt voor jullie tips.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...