Ga naar inhoud

[win2000] Wachtwoord voor netwerk

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:853308e83c="Jank"]Ik kan met de 2e PC via het netwerk niet inloggen op mijn eigen PC met win 2000. Er wordt gevraagd om een wachtwoord. [/quote:853308e83c] En welke Windows heeft de 2de pc? Wat bedoel je met inloggen. Is het de bedoeling dat je vanaf de 2de pc de Win2000 pc overneemt, of wil je alleen bij een gedeelde map en/of printer komen? In Windows 2000 ga je als systeem beheerder naar Beheer > Locale gebruikers en groepen > Gebruikers. Daar klik je op de gebruikers naam. Daar zou je een vinkje kunnen plaatsen bij Gebruiker moet het wachtwoord wijzigen bij het inloggen (oid). Dan log je in met je gebruikers naam, en wijzigd het wachtwoord. Op de andere pc zou dan een gebruiker moeten worden aangemaakt met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord. Als je dan bij Netwerk verbinding maken, het pad intypt, dan typ je hetzelfde wachtwoord in, waarmee je bent ingelogt.
Link naar reactie
[quote:f00617c1b2="Jank"]Ik draai met de 2e PC onder WIN 98 SE. En ik hoef alleen eventueel gedeelde mappen in PC1 kunnen bereiken en gebruik kunnen maken van de printer. Een wachtwoord is in onze situatie overbodig.[/quote:f00617c1b2] Hoe het zonder wachtwoord kan, weet ik voor het moment niet. Maar een wachtwoord hoeft geen probleem te zijn. Je kunt voor beide pc's automatisch inloggen via TweakUI. Ook het wachtwoord bij het inloggen van de win98 pc op de Win200 pc, kan door middel van een vinkje worden onthouden.
Link naar reactie
Maar heb je al gevonden in Win2000 via Configuratiescherm > Locale gebruikers en groepen? Daar kun je nieuwe gebruikers aanmaken, en lid maken van een groep. Daar kun je ook klikken op Wachtwoord. (oid. Ik heb zelf een Engels talige Windows 2000) In Win98 kun je ook nog achteraf een wachtwoord toevoegen. Configuratiescherm > Gebruikers.
Link naar reactie
[quote:d6b0cdc8b0="jolo"]Hoe het zonder wachtwoord kan, weet ik voor het moment niet. [/quote:d6b0cdc8b0] Volgens [url=http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=9b6u69%24gu0%241%40tasmania.dev.ict.nl&rnum=3&prev=/groups%3Fq%3Dinloggen%2Bvia%2Bnetwerk%2Bwin2000%2Bzonder%2Bwachtwoord%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D9b6u69%2524gu0%25241%2540tasmania.dev.ict.nl%26rnum%3D3]deze discussie,[/url] zou dat moeten kunnen via de guest-account.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...