anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Ik kan met de 2e PC via het netwerk niet inloggen op mijn eigen PC met win 2000. Er wordt gevraagd om een wachtwoord. Het liefste heb ik helemaal geen wachtwoord voor de 2e PC, maar als dat niet anders kan, dan wil ik graag weten, hoe dit in te stellen. Heb uiteraard de help funktie uitgeplozen, maar kom er niet uit. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 [quote:853308e83c="Jank"]Ik kan met de 2e PC via het netwerk niet inloggen op mijn eigen PC met win 2000. Er wordt gevraagd om een wachtwoord. [/quote:853308e83c] En welke Windows heeft de 2de pc? Wat bedoel je met inloggen. Is het de bedoeling dat je vanaf de 2de pc de Win2000 pc overneemt, of wil je alleen bij een gedeelde map en/of printer komen? In Windows 2000 ga je als systeem beheerder naar Beheer > Locale gebruikers en groepen > Gebruikers. Daar klik je op de gebruikers naam. Daar zou je een vinkje kunnen plaatsen bij Gebruiker moet het wachtwoord wijzigen bij het inloggen (oid). Dan log je in met je gebruikers naam, en wijzigd het wachtwoord. Op de andere pc zou dan een gebruiker moeten worden aangemaakt met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord. Als je dan bij Netwerk verbinding maken, het pad intypt, dan typ je hetzelfde wachtwoord in, waarmee je bent ingelogt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Hallo Jolo. Ik draai met de 2e PC onder WIN 98 SE. En ik hoef alleen eventueel gedeelde mappen in PC1 kunnen bereiken en gebruik kunnen maken van de printer. Een wachtwoord is in onze situatie overbodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 [quote:f00617c1b2="Jank"]Ik draai met de 2e PC onder WIN 98 SE. En ik hoef alleen eventueel gedeelde mappen in PC1 kunnen bereiken en gebruik kunnen maken van de printer. Een wachtwoord is in onze situatie overbodig.[/quote:f00617c1b2] Hoe het zonder wachtwoord kan, weet ik voor het moment niet. Maar een wachtwoord hoeft geen probleem te zijn. Je kunt voor beide pc's automatisch inloggen via TweakUI. Ook het wachtwoord bij het inloggen van de win98 pc op de Win200 pc, kan door middel van een vinkje worden onthouden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Bedankt voor je reaktie, maar op een of andere fiets krijg ik geen wachtwoord gecreeerd in WIN 2000. Dua vanaf de PC met WIN 98 kan kmniet inloggen, want ik heb geen wachtwoord. Heb dit ook nimmer aangemaakt bij de installatie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Maar heb je al gevonden in Win2000 via Configuratiescherm > Locale gebruikers en groepen? Daar kun je nieuwe gebruikers aanmaken, en lid maken van een groep. Daar kun je ook klikken op Wachtwoord. (oid. Ik heb zelf een Engels talige Windows 2000) In Win98 kun je ook nog achteraf een wachtwoord toevoegen. Configuratiescherm > Gebruikers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 [quote:d6b0cdc8b0="jolo"]Hoe het zonder wachtwoord kan, weet ik voor het moment niet. [/quote:d6b0cdc8b0] Volgens [url=http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=9b6u69%24gu0%241%40tasmania.dev.ict.nl&rnum=3&prev=/groups%3Fq%3Dinloggen%2Bvia%2Bnetwerk%2Bwin2000%2Bzonder%2Bwachtwoord%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D9b6u69%2524gu0%25241%2540tasmania.dev.ict.nl%26rnum%3D3]deze discussie,[/url] zou dat moeten kunnen via de guest-account. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Vooralsnog heb ik inderdaad nu toegang tot beide PC's, wederzijds. Nog wel met wachtwoord. Maar er is een begin. Die andere discussie laat ik het weekend even overwaaien, ik lig vanavond in bed geloof ik nog in te loggen! :) Bedankt voor al je moeite Jolo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 r.muis op de schijf die je wilt delen > delen. klik op afhankelijk van wachtwoord en laat die velden leeg. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen