Ga naar inhoud

Dual Boot - WinXP + WinXP 64-bit

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de FAQ hier even doorgeworsteld maar deze Dual Boot combinatie heb ik er niet in gevonden. Ik heb reeds 2 NTFS geformateerde partitie's en WInXP PRO NL staat al op de pc. Nu wil ik WinXP 64-bit instaleren op de 2e partitie, gaat dit direct goed of heb ik software nodig zoals Magic boot? Of moet ik de bestanden NTLDR en NTDETECT.COM op een disk zetten net als bij een Win2K dual boot? Graag antwoord van iemand die zelf deze combinatie thuis heeft of dit bij derden heeft gedaan.
Link naar reactie
[quote:4833ac5c22="Red Dragon"]Ik heb reeds 2 NTFS geformateerde partitie's en WInXP PRO NL staat al op de pc. Nu wil ik WinXP 64-bit instaleren op de 2e partitie, gaat dit direct goed of heb ik software nodig zoals Magic boot? [/quote:4833ac5c22] Zijn dat 2 primaire NTFS partities? Zo ja, dan heb je inderdaad BootMagic of een andere bootmanager nodig. De bootmanager zorgt er dan voor, dat er maar slechts 1 primaire partitie actief en zichtbaar is. De andere primaire partitie is dan verborgen. Is de tweede partitie echter een logische partitie, dan is BootMagic niet nodig. Dan zou je kunnen kijken of er iets bruikbaars staat in [url=http://groups.google.nl/groups?q=xp+boot.ini+dual+boot+xp+64+bit&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&selm=4YrVb.5937%24se3.3588%40fe1.columbus.rr.com&rnum=1]deze discussie.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...