anoniem Geplaatst: 22 oktober 2004 Delen Geplaatst: 22 oktober 2004 Na vervangen van mijn processor besloten om xp verste installeren. Oude situatie 80 Gb met Xp, W98se en Suse linux. Multiboot met Grub. Na formatteren van de grootste partitie hierop Xp pro gezet(geen SP's). Probleem:* bij opstarten , het systeem is hersteld van een ernstige fout, met een cryptische omschrijving(BCP code?) of spontane reboot als ik in Xp zit te werken. Met de recover optie van xp gekeken: bij MBR wordt gezegd: systeem heeft een niet standaard of invalid mbr. Ik geef dan maar op: fix mbr en fix boot(beiden succesvol) maar veel verder kom ik er niet mee. De fouten blijven optreden. Zouden de sp's helpen? Iemand suggesties? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2004 Grub wellicht niet helemaal goed verwijderd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2004 Okee, maar hoe krijg ik Grub er danaf en waarom schijnt fix mbr niet te werken? Ik neem aan dat er een mbr wordt gemaakt bij de nieuwe situatie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen