anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Delen Geplaatst: 12 december 2004 Ik heb Windows Xp op de c-schijf staan. Ik heb ooit eens een DUAL boot gehad waarbij er ook Windows XP op de d-schijf staat. De bestanden staan er nog. Hoe krijg ik dat geactiveerd, want nu krijg ik niet een keuze-scherm welke Windows ik wil opstarten maar ik wil dat wel hebben, zodat ik de tweede Windows op de D-schijf ook kan opladen. Mijn boot ziet er nu als volgt uit: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn Wat moet ik nu er bijtypen om een keuzescherm te krijgen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn Kan iemand vertellen waar dat "/NoExecute=OptIn" vandaan komt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 Kan het mis gaan dan ? Ik moet er wel vanuit kunnen gaan dat het mocht het mis gaan, ik mijn normale c-partitie nog kan opstarten ???? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 Sorry XPer, nee het gaat niet mis,ik heb het ff getest en ook mijn antwoordt aangepast. Greetz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 Moet ik niet eerst met Partition Magic 8 de D-schijf veranderen in Primary, want als ik hier kijk zie ik alleen dat de C-schijf op primary staat en de D-schijf op logical, of wordt dat automatisch verandert als ik de boot-ini verander? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 Er wordt niets automatisch verandert.Mijn D-schijf is ook "logical". [quote:5579fa27eb]Ik heb ooit eens een DUAL boot gehad waarbij er ook Windows XP op de d-schijf staat.[/quote:5579fa27eb] Het heeft toch al eerder gewerkt zo,dus waarom zou dat nu dan niet zo zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 XP start alleen op een schijf die primary is, dus geen Microsoft besturingssysteem plaatsen op een logisch station. Je kunt het logisch station met behulp van partition magic veranderen in een primary station. Je hebt nu de keus of je vanuit D of vanuit C wilt starten. Afhankelijk van die keuze moet je de C of de D partitie als active partitie aanwijzen (kan ook met fdisk). Zorg wel dat alle opstartbestanden zowel op C als op D staan, dan maakt het niet uit of je van C of D start. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 [quote:1c756e1d18="Ultrasaurus"]XP start alleen op een schijf die primary is, dus geen Microsoft besturingssysteem plaatsen op een logisch station. Je kunt het logisch station met behulp van partition magic veranderen in een primary station. Je hebt nu de keus of je vanuit D of vanuit C wilt starten. Afhankelijk van die keuze moet je de C of de D partitie als active partitie aanwijzen (kan ook met fdisk). Zorg wel dat alle opstartbestanden zowel op C als op D staan, dan maakt het niet uit of je van C of D start.[/quote:1c756e1d18] Bij mij werkt het gwoon hoor een dual boot met de ene windows op een primary en de andere op een logisch station, ik denk dat alleen de boot.ini op een primary station moet staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 Start de computer is op met de xp cd-rom, en kies dan voor de optie R(epareren) Dan kom je in een soort dos promp. Meld je aan bij de windows waarvan je kan opstarten. Type dan: [code:1:6eca7e8f11]bootcfg /add[/code:1:6eca7e8f11] enter. De computer zal de hele harde schijf scannen op windows installatie's. Als het goed is zal windows de "ouwe" windows herkennen en dan kan je hem toevoegen. Als hij vraagt om extra opstart instelingen druk je hier gewoon op enter. Als dit klaar is type je [code:1:6eca7e8f11]exit[/code:1:6eca7e8f11] enter, en de computer zal herstarten.. Als het goed is gegaan zal er weer een dualboot actief zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2004 [quote:7afbd2ff13="wanderer"]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn Kan iemand vertellen waar dat "/NoExecute=OptIn" vandaan komt?[/quote:7afbd2ff13] Zie hier: [url]http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2mempr.mspx[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 @Martijn Hogendorf Dank je Martijn :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 [quote:dafdb3bd16="wanderer"]@Martijn Hogendorf Dank je Martijn :wink:[/quote:dafdb3bd16] alstu Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 [quote:3c7896d5a3="Ultrasaurus"]XP start alleen op een schijf die primary is, dus geen Microsoft besturingssysteem plaatsen op een logisch station. Je kunt het logisch station met behulp van partition magic veranderen in een primary station. Je hebt nu de keus of je vanuit D of vanuit C wilt starten. Afhankelijk van die keuze moet je de C of de D partitie als active partitie aanwijzen (kan ook met fdisk). Zorg wel dat alle opstartbestanden zowel op C als op D staan, dan maakt het niet uit of je van C of D start.[/quote:3c7896d5a3] Er zijn wel situaties waarin dit van toepassing is (bv 2x Windows 9X dualboot of Win 9X installeren [i:3c7896d5a3]na[/i:3c7896d5a3] WinXP) maar daar is in dit geval geen sprake van. Ik raad je aan om de Windows FAQ eens goed door te lezen, want daarin wordt het verschil tussen die 2 uitgelegd. Voor de eerste situatie heb je ook een externe bootmanager nodig, voor 2x WinXP niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 Wanderer heeft gelijk, in dit geval is dus de simpelste oplossing de beste, bij mij draait het ook zoals door hem beschreven. Speciaal voor Wanderer: Jouw vraag over /Noexecute/OptIn, zie http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=900376&sid=52c4ebf9d019a52c4bf8b0752611d031#900376 Daar heb ik het al eens uitgelegd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 @Jim van Zweeden En ook jij bedankt Jim :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 O.K. Jim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen