Ga naar inhoud

Zwevende bestanden

anoniem

Aanbevolen berichten

Tijdens een scandisk op mijn harde schijf voorzien van Windows XP Home krijg ik de melding dat het systeem heel veel "Zwevende Bestanden" heeft gevonden en hersteld. Betekent dit nu dat mijn harde schijf kapot is? (Hij is pas 4 maanden oud) of is er iets anders aan de hand? Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet ik doen? Ook zegt scandisk: ´Bezig met het herstellen van fouten in het BITMAP-kenmerk van MFT´. Wie kan mij hier mee helpen? Dank je wel voor de moeite! Frank Beermann
Link naar reactie
Zwevende bestaanden valt bij mij in het boekje van 'meest vage termen van microsoft' . het komt er in feite op neer dat bestanden half om half goed/fout worden opgeslagen. Ik heb eerder een pc gehad met hetzelfde probleem. Laat eens een keer een nachtje [url=http://www.memtest86.com/]memtest86[/url] draaien. beschadigd geheugen kan zulke problemen veroorzaken. Vind je niets, probeer dan de schijf eens te ruilen voor een nieuwe, het blijft nou eenmaal fijngevoelige apparatuur, en je weet nooit waarmee ze tijdens productie en transport mee te maken hebben gehad. De MFT (Master File Table) melding onderstreept dit voor mij.
Link naar reactie
[quote:8cc1ac4198="taco78"] Maar vergeet niet, als er echt gevoelige informatie op staat de harddisk minimaal 3 keer achtereen te formatteren.[/quote:8cc1ac4198] /offtopic: Met formatteren verwijder je de data niet fysiek van de harde schijf. Er wordt alleen aangegeven dat de data overschreven mag worden. Alleen met een zogenaamde "fileshredder" (die willekeurig nullen en enen naar de schijf schrijft) is de schijf niet meer te lezen :wink: Grtz.J.W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...