anoniem Geplaatst: 18 oktober 2004 Delen Geplaatst: 18 oktober 2004 Beste medeforummers, Ik heb een vraag over het installeren van windows XP SP1 op een nieuwe 160GB schijf. Binnenkort ben ik van plan een nieuwe 160GB HDD aan te schaffen omdat mijn oude 20GB schijf wat aan de kleine kant is. De reden van de kleine schijf is dat deze is overgebleven uit mijn oude pc omdat hiervan het moederbord is gecrashed. Het nieuwe moederbord ondersteund wel 160GB HDD's. De laatste jaren heb ik gewerkt met een wat minder legale versie van windows XP. Nadeel hiervan is dat zonder keychangers e.d je geen SP1 en SP2 kan installeren. Momenteel bezit ik nu een legale windows XP Prof SP1 cd alleen nog niet geinstalleerd totdat ik de nieuwe schijf heb. Nu mijn vraag: zoals wel bekend ondersteund XP zonder SP1 geen schijven groter dan 137GB. Wanneer ik nu een 160GB schijf zou plaatsen herkend dan de setup van de XP cd wel de 160GB omdat er op deze cd SP1 is geintegreerd? Zo nee hoe dan? ik wil de oude schijf namelijk niet eerst van XP sp1 voorzien om hem te partitioneren maar dus gelijk op de nieuwe schijf beginnen. Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op deze vraag Alvast bedankt, Dennis Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2004 iemand? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2004 heb geduld Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 Volgens mij herkend Windows XP met SP1 schijven tot 128 Gb (in setup). Als je de CD gaat slipstreamen met SP2 herkent hij de volle 160 Gb. Je kunt ook 1 partitie maken van 128 Gb en later in Windows nog een partitie erbij maken. Dat kan zowel met SP1 als met SP2 als ik met niet sterk vergis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 SP 1 en 2 werken toch ook bij een iets minder legeale versie? Bij mij tenminste wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 [quote:573b7b583a="fietsernl"] SP 1 en 2 werken toch ook bij een iets minder legeale versie? Bij mij tenminste wel. [/quote:573b7b583a] SP1 en 2 installeren gewoon als de ingegeven License key niet bekend staat als veelgebruikte (misbruikte) key. De FCKGW-key is bijv. bekend als veelgebruikte key. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 En jullie vinden dat dit allemaal maar kan, Computertotaal in verlegenheid brengen, met geklets over illegale software? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 En dan nu een antwoord op de vraag : //Wuzzelez : Je moet gewoon de schijf inbouwen en booten van je xp cd. Dan zie je vanzelf wel hoeveel hij herkent, als hij 128GB herkent, maak je daar een partitie van, en later in windows nog een zoals Jimmy al aangaf. En anders maak je gewoon tijdens setup 2 partities en dan moet je er alleen nog 1'tje formateren later als je windows geinstalleerd hebt (het is beter om windows, en de overige dingen op je pc gescheiden te houden). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 Beste Wuzelez Windows XP sp1 ziet 160 Gig Komt ongeveer uit op 156 en nog een beetje!! Dus geen probleem!!! Gr. Herman Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 Volgens mij herkend Windows XP met SP1 schijven tot 128 Gb (in setup) Dat is niet waar, SP1 ondersteund gewoon 48 bits LBA Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2004 Ok, bedankt allemaal! Ik zie wel wat de setup aangeeft. Anders maak ik zoals gezegd gewoon 1 partitie en dan later in windows bijmaken. Mocht ik er niet uitkomen dan laat ik wel weer van me horen. Mzls Dennis Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen