Ga naar inhoud

"ziet" de Windows XP SP1 cd bij installatie al 160

anoniem

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers, Ik heb een vraag over het installeren van windows XP SP1 op een nieuwe 160GB schijf. Binnenkort ben ik van plan een nieuwe 160GB HDD aan te schaffen omdat mijn oude 20GB schijf wat aan de kleine kant is. De reden van de kleine schijf is dat deze is overgebleven uit mijn oude pc omdat hiervan het moederbord is gecrashed. Het nieuwe moederbord ondersteund wel 160GB HDD's. De laatste jaren heb ik gewerkt met een wat minder legale versie van windows XP. Nadeel hiervan is dat zonder keychangers e.d je geen SP1 en SP2 kan installeren. Momenteel bezit ik nu een legale windows XP Prof SP1 cd alleen nog niet geinstalleerd totdat ik de nieuwe schijf heb. Nu mijn vraag: zoals wel bekend ondersteund XP zonder SP1 geen schijven groter dan 137GB. Wanneer ik nu een 160GB schijf zou plaatsen herkend dan de setup van de XP cd wel de 160GB omdat er op deze cd SP1 is geintegreerd? Zo nee hoe dan? ik wil de oude schijf namelijk niet eerst van XP sp1 voorzien om hem te partitioneren maar dus gelijk op de nieuwe schijf beginnen. Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op deze vraag Alvast bedankt, Dennis
Link naar reactie
En dan nu een antwoord op de vraag : //Wuzzelez : Je moet gewoon de schijf inbouwen en booten van je xp cd. Dan zie je vanzelf wel hoeveel hij herkent, als hij 128GB herkent, maak je daar een partitie van, en later in windows nog een zoals Jimmy al aangaf. En anders maak je gewoon tijdens setup 2 partities en dan moet je er alleen nog 1'tje formateren later als je windows geinstalleerd hebt (het is beter om windows, en de overige dingen op je pc gescheiden te houden).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...