anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 Ik heb hier een pentium 2 300mhz windows 98 se. Ik heb al twee cdrom spelers geprobeert te installen ,hierbij moet ik wel zeggen dat het mogelijk is dat ze allebeide kunnen kapot zijn. Maar goed in de bios worden deze cdroms wel herkend,maar ik vindt ze niet terug in mijn computer. In apparaatbeheer staat onder vaste-schijfcontrollers bij primaier en secundaire ide een uitroepteken. Toch maar even een nieuwe cdrom speler kopen of kan het probleen ook ergens anders liggen . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 Nou, als het BIOS ze herkent moeten ze het doen! :P Zijn de stuurprogramma's voor de IDE controllers wel goed geïnstalleerd? Hoe zijn ze aangesloten? Als een cd speler op de secundaire IDE controller is aangesloten dan moet er voor deze controller natuurlijk wel een driver zijn. Klik eens met rechts op de controller en kies voor "Eigenschappen..."en kijk dan naar wat Windows voor 'n foutmelding geeft. Groetjes van J.W. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:5397deb571="peet@mandrake"]In apparaatbeheer staat onder vaste-schijfcontrollers bij primaier en secundaire ide een uitroepteken.[/quote:5397deb571]Dan is er vermoedelijk wat mis met de IDE drivers en draait je systeen in 16 bits compatibiliteits mode. In dat geval wordt de CD-Rom speler (helaas) niet herkend. Oplossing is meestal om de IDE drivers opnieuw te installeren. Heel soms, wanneer je harde schijven heb gewisseld, dan ligt het register een beetje in de knoop. In dat geval moet je ook nog het register een beetje opschonen. Probeer eerst de controller te verwijderen en daarna je systeem opnieuw opstarten. Hopelijk heb je de IDE drivers wel bij de hand (op de harde schijf staan). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 De cdrom speler is niet kapot ,dit heb ik getest door de de hdd af te koppellen ,de cdrom op boot te zetten en er een live cd in te duwen . Ook heb ik de vaste schijfcontrollers verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Daar waar de uitroeptekens bij staan zegt hij '' Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed,of niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd . Bij bijwerken zegt hij de het goede prog wel is geinstalleerd. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 [quote:3114834f9e="peet@mandrake"]De cdrom speler is niet kapot ,dit heb ik getest door de de hdd af te koppellen ,de cdrom op boot te zetten en er een live cd in te duwen .[/quote:3114834f9e]Volgens mij heb ik dat ook niet gezegd. Zolang het uitroepteken bij de drivers staan, gaat die CD-Rom niet werken. Tenzij je de W98 opstart diskette gebruikt, dan zul je zien dat de CD-Rom gewoon herkend wordt. Als zelfs dat niet werkt, dan begrijp ik het probleem niet. Nu terug naar die foutmelding. Je MOET de oude drivers verwijderen. Heel soms blijft ook het register fataal vervuild. Dan helpt alleen een nieuwe installatie of het opschonen van het register. Daarna Windows opnieuw laten installeren (met de juiste drivers) en dan zal het in orde komen. Mijn ervaring is dat het misgaat wanneer: - per ongeluk niet de juiste drivers worden geladen - een harde schijf wissel wordt uitgevoerd van 2 schijven met een verschillend IDE protocol (niet persé aan dezelfde kabel) - de IDE drivers niet juist zijn geinstalleerd, de installatie is bijvoorbeeld voortijdig afgebroken Deze problemen heb ik zelf ondervonden bij Windows 98 en XP. Ik spreek helaas uit ervaring. Op mijn homepage is wat informatie specifiek over dit onderwerp te vinden. Het moeilijke zit iha in het register. Mijn oude vraag blijft dus: heb je een harde schijf wissel uitgevoerd (oude c: naar nieuw bv D:, vervolgens nieuw in gebruik genomen als C:)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 Probleem opgelost. Er stond op deze pc een programma genaamd Hurricane en deze schijn dan die conflikte te geven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen