Ga naar inhoud

USB HUB


anoniem

Aanbevolen berichten

Geachte heren en dames, Ik gebruik een SWEEX USB-hub met een aparte voeding. Ik gebruik een USB-stick 64MB. Onder Windows 2000, onder Linux kan ik gewoon via mijn hub die USB stick gebruiken. Ik plug hem in en klaar. In Windows XP krijg ik de rare melding 'Energiebehoefte USB-hub overschreden'. Dat zal natuurlijk best, mar het is geen externe harddisk zoals Windows denkt, maar gewoon een USB-sticky. Ik heb geen zin om mijn hele computer te gaan verbouwen maar wil graag weten wat ik moet verwijderen om die controle van XP uit te schakelen. Ik heb al gegeoogled maar geen results. Thanks!
Link naar reactie
Als het goed is functioneert die Sweex USB hub zelfs zonder voeding, vreemd dat dat bij jou onder Windows XP niet goed functioneerd. Zo had ik zelf gisteren met eenzelfde Sweex USB hub zonder voeding het probleem dat Windows 2000 geen drivers kon vinden voor een USB stick, eenzelfde USB stick werkte wel perfect en kon W2K gewoon de drivers vinden. Het enigste verschil tussen de 2 USB sticks is dat de ene altijd op Windows heeft gewerkt (de ene die het deed) en de andere altijd op MAc's heeft gewerkt en soms op een W9X bak.
Link naar reactie
Ik hoor van meer mensen dat ze er last mee hebben, sluit ik nu bijvoorbeeld mijn scanner aan of mijn printer op de HUB dan zijn er geen problemen. XP ziet een USB-stick als een mass storage device, wat deze gelijk stelt aan een externe harddisk. Dat is antuurlijk niet het geval, maar er moet een mogelijkheid zijn om deze extra 'controle' uit te schakelen? Welke registersleutel moet ik dus weggooien zou ik bijna vragen...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...