Ga naar inhoud

PC wil niet meer starten na installatie SP2 van Microsoft

anoniem

Aanbevolen berichten

Deze week heb ik het SP2 van Microsoft op mijn laptop geïnstalleerd (wel vooraf een herstelpunt gemaakt overigens!) maar de pc wil nu niet meer opstarten. Het is een Compaq met Windows XP Home NL en een 1800 AMD-processor. Ik heb de pc uitgezet en maar na het opstarten blijft hij in een loop: opstarten, tot de groene balkjes en dan weer afsluiten en weer opnieuw opstarten. Ook toen ik de mogelijkheid kreeg om de pc in de veilige modus te starten bleef hij in een loop hangen. Ik kan dus ook niet meer bij systeemherstel komen om de situatie voor installatie van SP2 terug te zetten. :( WHAT TO DO???
Link naar reactie
Heb je misschien een Compaq Recovery-CD gekregen bij de aanschaf van je laptop? Daar zitten soms herstelmogelijkheden op. Maar pas op, bij mij (Paradigit Recovery-CD) begon die opeens de C:\ te formatteren en WindowsXP opnieuw te installeren. Als je de WindowsXP CD-rom in de CD-speler legt, kan je misschien opstarten vanaf deze CD? WindowsXP is namelijk opstartbaar vanaf CD-rom. Wel even in je Bios controleren of de Cd-speler voor de C:\ staat bij de opstartvolgorde. Anders wil ie steeds opstarten vanaf de C:\ en dat wil je nu juist even niet. Succes.
Link naar reactie
Ik heb de Laptop opgestart met de cdrom van Windows XP Home en zit nu in het volgende scherm Herstelconsole. De herstelconsole biedt mogelijkheden voor systeemreaparatie en herstel. typ exit als u de herstelconsole wilt sluiten en de computer opnieuw wilt starten. 1. c:\windows Bij welke Windows installatie wilt u zich aanmelden?" Ik typ dan 1 in en krijg dan het verzoek om het administrator wachtwoord in te vullen maar die weet ik niet. Ik heb al geprobeerd om gewoon Enter te geven maar er moet een wachtwoord worden ingevuld. Heeft XP Home geen standaardwachtwoord dat ingevuld moet worden?? :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...