anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 Waarom werkt bijna helemaal niets meer met SP2? Ik heb de firewall en virusbeveiliging uitgeschakeld want die lopen al goed via Norton. Ik heb wel verbinding met internet en email maar helemaal niets qua file sharing werkt. FTP en DCplusplus en dergelijke. Iemand ideeen??? Lets hope so.. Thnx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:7927e3c700="Klaphek"]Waarom werkt bijna helemaal niets meer met SP2? Ik heb de firewall en virusbeveiliging uitgeschakeld want die lopen al goed via Norton. Ik heb wel verbinding met internet en email maar helemaal niets qua file sharing werkt. FTP en DCplusplus en dergelijke. Iemand ideeen??? Lets hope so.. Thnx[/quote:7927e3c700]Iemand ideeen??? . lekket terug naar sp1 . en mozilla firefox voor het internet verkeer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 Ik kan je spijtig genoeg niet on site helpen, maar ik hoor veel klachten over Sp2. Ik heb Sp2 geslipstreamd en ik heb geen enkel probleem ermee. Misschien een idee om je XP cd te slipstreamen en dan kijken hoe het werkt. Volgens mij is dat een oplossing. Als Sp2 meteen met Windows wordt geïnstalleerd heb je geen programma's en/of instellingen die roet in het eten kunnen gooien. Het slipstreamen van Sp2 is een secuur karweitje, maar een echte C!T lezer kan dat toch ook :wink: Op goed advies adviseer ik je toch te zoeken naar andere veiligheidsprogramma's dan Norton. Kan ook schelen. Gebruik Zonealarm als firewall (wordt herkend door sec.center) Gebruik AVG (Grisoft) anti-virus (wordt herkend door sec.center) Gebruik Firefox als browser. IE is trouwens een stuk veiliger geworden :) PS: Een geslipstreamde XP Sp2 CD herkent ook meer hardware en heeft standaard DX9C en Mediaplayer 9 aan boord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:1004a8bc13="Klaphek"]Ik heb de firewall en virusbeveiliging uitgeschakeld want die lopen al goed via Norton. Ik heb wel verbinding met internet en email maar helemaal niets qua file sharing werkt. FTP en DCplusplus en dergelijke.[/quote:1004a8bc13]Ik heb nu 2 systemen op XP-SP2 draaien. Wat het netwerk betreft heb ik juist betere ervaringen met SP2 dan zonder. Met internet heb ik meer problemen, met name voor wat betreft de gewenste pop-ups. De ongewenste die krijgen nu gelukkig nauwelijks nog een kans. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 [quote:a4d492c4ca="Klaphek"]Waarom werkt bijna helemaal niets meer met SP2? Ik heb de firewall en virusbeveiliging uitgeschakeld want die lopen al goed via Norton. Ik heb wel verbinding met internet en email maar helemaal niets qua file sharing werkt. FTP en DCplusplus en dergelijke. Iemand ideeen??? Lets hope so.. Thnx[/quote:a4d492c4ca] Installeer de TCP IP Patch http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=23719&st=120 En zet de windows firewall uit en installeer een echte firewall Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 nog ter notitie SP2 bevat geen virusbeveiliging, die kijkt alleen of ie up to date is en wel aanstaat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 omdat het vaag is. nee in sp2 zitten heel veel beveiliging. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2004 join the club :D sp2 is gewoon een ellende zooi...althans voor mij en meer mensen met uitzonderingen daar gelaten. gewoon bij configuratiescherm/software sp2 opzoeken en weg ermee. en je zult zien hij loopt weer als een tierelier. (wat is een tierelier eigenlijk?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 Ik krijg het idee dat er meer problemen met SP2 zijn dan zonder. Op allerlij fora's wordt er steen en been geklaagd :cry: Wat is het toch? Ben ik dan een van de weinigen die geen enkel probleem heeft met SP2? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 Komt door die kinderen die een uit de winkel kant-en-klare pc kopen, binnen een week al het 'I Love You'-virus weten binnen te halen, zonder het zelf te weten, en dan klagen dat de pc niet goed loopt, --> SP2 erop, en de zooi loopt nog slechter dan ervoor. (sorry @ mods, slechte gewoonte!) Hoe dan ook, ik zou me ondanks boven beschrevene toch doodschamen als ik Microsoft was. Het is al erg genoeg dat ze uberhaubt complete service packs moeten maken, omdat het orginele OS blijkbaar niet veilig genoeg was, maar als dan ook nog is die SP's niet goed werken... Bij Microsoft geld zat toch? Kunnen ze toch zo een paar hackers inhuren om hun OS te hacken/virussen ervoor te maken, zodat ze weten waar de (grootste) leaks zitten (oke dat staat er beetje lame, maar het idee lijkt me duidelijk...)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 Ben het wel met je eens. Maar ook hier bij mij helemaal geen problemen met sp2, draait echt perfect. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 @turbo-pascal, ik ben het helemaal met je eens! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 De meeste mensen die problemen ondervinden draaien vaak al een vervuilde installatie vol met spyware virussen en allerlei shareware zooi en drivers van een paar jaar oud etc.. en ze denken dan ha SP2 lost al de problemen wel op. en dan klagen, in plaats van hun software te gaan updaten en de virusscanner updaten etc.. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 Ik heb hier SP2 geinstalleerd op 2 pc's geen problemen. Alle programma's werken feilloos. Dus als je een goed systeem hebt werkt het goed ook Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 als je eerst op virussen en spyware scant en dan sp2 installeert dan zou t geen probleem moeten zijn, draait bij mij hier ook perfect geen problemen met programma's Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2004 Om op heel eenvoudige wijze een stream te maken moet je even googlen naar autostreamer. Met je installatie-CD en je SP (1 of 2) maak je in no-time een keurige stream. KKDWD (kind kan de was doen) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen