anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Ik heb net een 2e handse pc van een bedrijf gehad (ze gingen nieuwe kopen), deze zou ik aan mijn tante geven. Het is een Dell p3 550. Hij is door het bedrijf compleet leeggemaakt. Geen probleem dacht ik maar krijg windows er nog niet op. Als ik de windowsopstartdiskette erin doe en de cdrom in de cdrom speler, dan bij het resetten van de pc krijg ik het menu van de diskette. (heb 2 diskettes een orginele engelse en een zelf gemaakte via wizard in het nederlands). Menu komt hier op neer, 1 start windows setup vanaf cdrom 2 start met cdrom ondersteuning 3 start zonder cdrom ondersteuining Optie 1 en 2 gedaan beide lukt niet. Ik heb al hetvolgende gedaan: a:/fdisk.exe | make logical partition, extended Y, max ruimte, Y format c: nu kan ik iig wel op c: gek genoeg heeft de diskette een D: aangemaakt zo te zien (niet in fdisk maar wel op te komen door d: in te typen in dos) Het probleem zit hem in de cdrom driver, hij zegt iets van oakfeld cdrom xxxxxx msccd001 driver not found, dan gaat hij door met scannen pci bus etc maarja, kan niet setup.exe op de cdrom bereiken dus dan houdt het op. Hoe krijg ik die cdrom aan de praat (f2-->CDrom first hielp ook al niet) (Die dell shell werkt trouwens ook niet echt mee, iets dat hij een keer is open geweest ofzo...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 d: is vermoedelijk de ram drive. Wat er precies misgaat, blijft een gok. Wordt de CD-Rom speler wel door de Bios herkend, staat de IDE poort wel aan en heeft de het kanaal (master of slave) waarop de speler is aangesloten de status AUTO? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 [quote:5d3cdf8524="Hans.Vosman"]d: is vermoedelijk de ram drive. Wat er precies misgaat, blijft een gok. Wordt de CD-Rom speler wel door de Bios herkend, staat de IDE poort wel aan en heeft de het kanaal (master of slave) waarop de speler is aangesloten de status AUTO?[/quote:5d3cdf8524] Heb het gistere na 2 uur proberen opgelost, vond op een frans forum (toch nog wat aan frans gehad :P ) iemand met exect hetzelfde probleem met ook een dell. Deze had ook alles geprobeerd wat ik gedaan had hij volgede echter 1 advies niet op en dat is le bio checken :P Daar zag ik inderdaad de cdrom speler niet, heb toen secondairy device op auto ipv none gezet en toen deed hij het wel :D Iig bedankt voor de moeite Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen