anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 k ben bezig met het opnieuw installeren van win98 op de pc van me vriendin maar nu wil ik met de opstartdiskette van win98 de cd-rom speler aanspreken maar telkens als ie begint met het aanspreken van de cd-rom speler loopt de computer vast. Kan iemand mij uit de brand helpen en misschien vertellen wat ik fout doe ? Ook booten via de cd-rom speler is niet mogelijk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Staat de Cd speler in de bios als eerste bootdevice ? Als ie voor de instalatie goed liep zou ie dan na de verandering in de bios wel op moeten starten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Niet alle windows 98 cd's zijn bootable menen sommige mensen, denk dat dit daar een van is. Volgens mij moet je trouwens de setup op de floppy aanspreken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 In bios staat de Cd-rom speler als eerste in de boot secuence. Van niet bootable win98 cd's heb ik nog nooit gehoord eigenlijk :-? Maar dat is deze cd iig niet want op een andere pc werkte alles perfect 2 dagen geleden met dezelfde win98 cd-rom. De cd-rom deed het voor de installatie trouwens wel gewoon goed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Ik heb ze ook alleen maar bootable gezien maar er zijn weleens verhitte discussies over geweest dat het niet altijd zo is. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Gekopiëerde windows cd's zijn regelmatig niet bootable. ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 [quote:c332526898="thypoon"].. de cd-rom speler aanspreken maar telkens als ie begint met het aanspreken van de cd-rom speler loopt de computer vast. [/quote:c332526898]Je hebt dan al de DOS prompt A:> gezien? Ik neem aan dat je met het aanspreken van de cd-rom speler het gebruik van de Windows CD-Rom bedoelt? Of bedoel je wat anders? Gaf de computer in het verleden problemen? Is het een nieuw systeem, een oude o.i.d.? De CD-Rom loopt meestal vast als de CD-Rom speler, de CD-ROm, of de computer zelf niet (geheel) in orde is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Ja de MS dos promp is dan al aan. Ik kan met de opstartdiskette van win98 zeg maar kiezen tussen: -opstarten met ondersteuning voor cd-rom -opstarten zonder ondersteuning voor cd-rom en als ik dan voor de eerste kies dan gaat de pc de driver laden en loopt dan vast. En cd-rom spelers deden het eerst wel gewoon goed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 [quote:044f96b812="thypoon"]... en als ik dan voor de eerste kies dan gaat de pc de driver laden en loopt dan vast.[/quote:044f96b812] Dus als je voor CD-Rom ondersteuning kiest, dan gaat het mis. Ik zou dan verwachten dat je A:> nooit te zien krijgt. Heel misschien is er wat mis met de diskette of het diskettestation. [quote:044f96b812="thypoon"]En cd-rom spelers deden het eerst wel gewoon goed[/quote:044f96b812]Er zit meer dan 1 speler in de computer, en bij de vorige Windows installatie werkte alles prima? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Bij sommige exotische modellen cdrom spelers wil het nog wel eens gebeuren, dat de windows driver hem niet herkent. Maar dat komt maar heel sporadisch voor. Is het een optie een van beide los te koppelen, en te kijken hoe het dan gaat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 [quote="Hans.Vosman"][quote:29922fc860="thypoon"]... en als ik dan voor de eerste kies dan gaat de pc de driver laden en loopt dan vast.[/quote:29922fc860] Dus als je voor CD-Rom ondersteuning kiest, dan gaat het mis. Ik zou dan verwachten dat je A:> nooit te zien krijgt. Heel misschien is er wat mis met de diskette of het diskettestation. Dat vermoed ik niet aangezien ie ook hetzelfde probleem heeft met het booten vanaf cd of het moeten idd exotische cd-rom spelers zijn nouja ik ga straks nog wel weer ff hobbien en misschien dat ik geluk hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 nou het is me dan gisteren toch gelukt door een van de cd-rom drives tijdelijk af te koppelen en zo met opstartdiskette de cd-rom speler aan te spreken. In ieder geval bedankt voor juliie reacties Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen