anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Ik heb een Dell Dimension gekocht. Daar heb ik XP Home op laten zetten. Dit is een nederlandse versie. Nu heb ik XP Professional engelse versie. Deze kan ik er alleen naast installaren en dus niet upgraden. Tijdens de setup gaat het systeem booten. Hij geeft dan een error (blauw scherm): error 0x0000007B ======= Ik heb geprobeert vanaf de CD-rom te booten, maar dan krijg ik een error dat er geen Harddisk is gevonden en dat de setup wordt afgesloten, terwijl XP Home prima draait inclusief harddisk. ====== Hoe los ik dit op? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Ik vermoed dat de controller van je HDD standaard niet herkent wordt, is het een SATA of SCSI?. Dan dien je tijdens de instaal op F6 (geloof ik) te drukken en aditionele drivers te installeren van de betreffende controller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Het is een 250 Gig SATA Disk Wat moet ik nu doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Zorgen dat je de drivers op flop hebt en deze aangeven tijdens de install. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Word een heel gezeur om dat voor elkaar te krijgen bij een merk pc, maar als ik vragen mag, waarom wil je eigenlijk prof hebben ipv home? Meestal heb je er namelijk niks aan. (alleen wat geaveranceerde netwerkfuncties) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Ik wil eigenlijk mijn oude pc als server inrichten en zo een klein domein maken. 1 server met 2 pc's. Kan dat ook met Home edition? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 Nee, dat is nou net waar je wel prof voor nodig hebt. :( Kijk eens of je ergens een driver cd hebt of een sata floppy ofzo? Schiet me iets te binnen dat dell gewoon xp cd + losse drivers levert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 [quote:f46a015188]Schiet me iets te binnen dat dell gewoon xp cd + losse drivers levert[/quote:f46a015188] Bedoel je standaard bij iedere PC of dat ik die extra moet kopen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2004 Standaard bij iedere pc volgens mij, staat me iets van bij. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo heel erg veel ervaring heb met dell. Als ik het goed heb kan je waarschijnlijk met die cd's de sata drivers op een diskette zetten door van die cd te starten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen