Ga naar inhoud

dubbele xp op schijf, hoe te verwijderen?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoihoi, Ik heb xp,maar had een hoop ellende (virussen enz.)dus wilde format c doen, ik las ergens dat als je xp opnieuw installeerd je over de oude heen gaat , kortom 't hele proces van format c zelf al doet, dit bleek dus niet 't geval. Nu loop t de nieuwe Xp super maar de vorige staat ook nog op de schijf, als ik opstart kan ik kiezen :cry: wie kan mij vertellen hoe ik de oude verwijder?
Link naar reactie
[quote:67f93fcd66="Johnny321"]staat ie 1 op een andere partitie/schijf of 2 heb je alleen het keuzemenu, en staat XP maar een keer op je schijf? 1: formateerd betreffende partitie/schijf, en verwijder betreffende regel uit boot.ini (staat op C:\) 2. verwijder betreffende regel uit boot.ini (staat op C:\)[/quote:67f93fcd66] alle 2 staan ze op de zelfde partitie en schijf, dus moet ik boot.ini verwijderen???
Link naar reactie
Hi, merkwaardige constructie als je het mij vraagt. Maar waarom niet een XP deleten? Als het niet goed gaat, doe je toch gewoon nog een keer een install? Kost wel wat tijd maar verder toch niks te verliezen lijkt me? De boot.ini levert geen grote problemen op, die kan je gewoon achteraf nog wijzigen als die problemen blijft geven. Gegroet!
Link naar reactie
[quote:f50fc67f6f="Wilhelm Dipt"]Hi, merkwaardige constructie als je het mij vraagt. Maar waarom niet een XP deleten? Als het niet goed gaat, doe je toch gewoon nog een keer een install? Kost wel wat tijd maar verder toch niks te verliezen lijkt me? De boot.ini levert geen grote problemen op, die kan je gewoon achteraf nog wijzigen als die problemen blijft geven. Gegroet![/quote:f50fc67f6f] Hoe kan ik één van de xp's deleten dan?
Link naar reactie
Opstarten met windows A en vanuit A gewoon windows B deleten. Wèl opletten dat je de overbodige wist ! Als controle kan je eerst alleen een systeemmap proberen te wissen (neem vb. de map 'Mijn documenten' - als die weg is, is er niets fundamenteels gebeurd). Als je dan niet een mededeling krijgt van : dit is een systeemmap en dus kan die niet gewist worden - dan mag je verder gaan met diè windows. Wat je voor alle zekerheid ook kan doen: die tweede windows hernoemen (dus de naam van de hoofdmap 'windows' hernoem je), terug op starten en zo, maar zover moet je eigenlijk niet gaan: als jij je actieve (goede) windows wil hernoemen, zal hij wel protesteren vermoed ik. LET OP wat de boot.ini betreft: Johnnie 321 schreef niet dat jij je VOLLEDIGE boot.ini moest wissen, alleen maar de regel die verwijst naar je tweede windows !! Anders zou je mooi staan te kijken... (maak voor alle zekerheid een kopietje)
Link naar reactie
[quote:c4bb60a425="Passer"]Opstarten met windows A en vanuit A gewoon windows B deleten. Wèl opletten dat je de overbodige wist ! Als controle kan je eerst alleen een systeemmap proberen te wissen (neem vb. de map 'Mijn documenten' - als die weg is, is er niets fundamenteels gebeurd). Als je dan niet een mededeling krijgt van : dit is een systeemmap en dus kan die niet gewist worden - dan mag je verder gaan met diè windows. Wat je voor alle zekerheid ook kan doen: die tweede windows hernoemen (dus de naam van de hoofdmap 'windows' hernoem je), terug op starten en zo, maar zover moet je eigenlijk niet gaan: als jij je actieve (goede) windows wil hernoemen, zal hij wel protesteren vermoed ik. LET OP wat de boot.ini betreft: Johnnie 321 schreef niet dat jij je VOLLEDIGE boot.ini moest wissen, alleen maar de regel die verwijst naar je tweede windows !! Anders zou je mooi staan te kijken... (maak voor alle zekerheid een kopietje)[/quote:c4bb60a425] sorrie ik begrijp er niet zoveel van Ik heb 2 schijven en heb alle belangrijke documenten en alle foto's enz.op de 2e schijf gezet. de eerste schijf staat nu 2x windows XP ik wil er 1 af hebben, of alle twee en dan opnieuw xp erop zetten. Hoe doe ik dit? xp over xp zetten helpt niet,vandaar die dubbele xp wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Als herinstalleren geen probleem is: a. opstarten met bootdiskette (mag van windows 98 zijn) b. als je op de prompt komt (zwart scherm met c:\ ) ga jij je c formateren (dus achter die c:\ typ je format c: en je entert c. na het formateren opstarten met je windows-cd in de lade, maar in het begin in de bios je cd-station als eerste opstartmedium aangeven, en dan d. je windows opnieuw installen (al is de vorige methode wel sneller) ps: je hebt de xp niet òver je xp gezet, wel ernààst. En dus start je op met je eerst en in verkenner gooi jij je tweede gewoon eraf en pas jij je boot.ini aan. Ik veronderstel dat jij in het begin een dualbootscherm krijgt dat vraagt met wèlke van de twee windows je wil opstarten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...