Ga naar inhoud

Van WindowsXP naar Server 2003

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet de schoolcomputer opwaarderen, omdat er onder WindowsXP slechts een beperkt aantal kinderen kunnen inloggen. Ik heb dus Windows Server 2003 aangeschaft, maar nu wil ik weten of het mogelijk is om alle gegevens van XP te behouden en toch Windows Server 2003 (standard) te installeren. Wie heeft al eens met dit bijltje gehakt?
Link naar reactie
[quote:c8b6a7c553="Edmond Varwijk"]Wat bedoel je met "alles" ? Onder Windows server kunnen nog altijd maar een beperkt aantal mensen "inloggen" althans tegelijk. Hoe bedoel je e.e.a. precies? groetjes Edmond[/quote:c8b6a7c553] Hoi Edmond, In XP kunnen tegelijk zo'n 6 of 8 mensen op de server werken heb ik begrepen. Omdat de computer op school steeds meer gebruikt wordt, is dit te weinig. Windows Server 2003 geeft de mogelijkheid om met max 50 mensen tegelijk op een server te werken. Voor ons schooltje is dat genoeg. Op de computer was XP geïnstalleerd en daar zijn leerlingprogramma's bijgezet. Ik wil dus naar Windows Server opwaarderen, maar wil wel graag alle instellingen, licenties, resultaten van programma's etc behouden. Lukt dit niet, dan moet ik dus alles weer opnieuw instellen. Aangezien dat weer veel werk is (in mijn vrije tijd), onderzoek ik eerst of er geen mogelijkheid is om het wat eenvoudiger op te lossen. Groet Wim
Link naar reactie
[quote:dada093518="Jickers"]In XP kunnen tegelijk zo'n 6 of 8 mensen op de server werken heb ik begrepen. Omdat de computer op school steeds meer gebruikt wordt, is dit te weinig. Windows Server 2003 geeft de mogelijkheid om met max 50 mensen tegelijk op een server te werken. Voor ons schooltje is dat genoeg.[/quote:dada093518]Ik neem aan dat je bedoelt dat ze met z'n allen 1 of meerdere mappen in een netwerk delen (netwerk share). W2k3 is iig geenzins geschikt om als werkstation te dienen waar alle gebruikers fysiek op kunnen inloggen en werken zeg maar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...