anoniem Geplaatst: 9 oktober 2004 Delen Geplaatst: 9 oktober 2004 Ik moet de schoolcomputer opwaarderen, omdat er onder WindowsXP slechts een beperkt aantal kinderen kunnen inloggen. Ik heb dus Windows Server 2003 aangeschaft, maar nu wil ik weten of het mogelijk is om alle gegevens van XP te behouden en toch Windows Server 2003 (standard) te installeren. Wie heeft al eens met dit bijltje gehakt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2004 Wat bedoel je met "alles" ? Onder Windows server kunnen nog altijd maar een beperkt aantal mensen "inloggen" althans tegelijk. Hoe bedoel je e.e.a. precies? groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 [quote:c8b6a7c553="Edmond Varwijk"]Wat bedoel je met "alles" ? Onder Windows server kunnen nog altijd maar een beperkt aantal mensen "inloggen" althans tegelijk. Hoe bedoel je e.e.a. precies? groetjes Edmond[/quote:c8b6a7c553] Hoi Edmond, In XP kunnen tegelijk zo'n 6 of 8 mensen op de server werken heb ik begrepen. Omdat de computer op school steeds meer gebruikt wordt, is dit te weinig. Windows Server 2003 geeft de mogelijkheid om met max 50 mensen tegelijk op een server te werken. Voor ons schooltje is dat genoeg. Op de computer was XP geïnstalleerd en daar zijn leerlingprogramma's bijgezet. Ik wil dus naar Windows Server opwaarderen, maar wil wel graag alle instellingen, licenties, resultaten van programma's etc behouden. Lukt dit niet, dan moet ik dus alles weer opnieuw instellen. Aangezien dat weer veel werk is (in mijn vrije tijd), onderzoek ik eerst of er geen mogelijkheid is om het wat eenvoudiger op te lossen. Groet Wim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 Het blijft er wel opstaan, alleen doordat je het geinstalleerd heb zijn er sommige (belangrijke) registersleutels aangemaakt. soms heeft het programma dat nodig om op te starten. lukt dat niet, druk je op delete en herinstalleer je het programma. Het licht er gewoon aan. Tdw Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 Advies: maak een backup van alle belangrijke bestanden, databases e.d.. Dan opnieuw beginnen met installeren, programma's installeren en dan de gegevens terug. Denk je daarna ook aan het regelmatig backuppen van de gegevens op de server?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2004 Je zou zoals aangegeven je databases en andere result-files moeten backuppen, en dan kijken of je met de '[i:5dbb45b8bc]Files and Settings Transfer Wizard[/i:5dbb45b8bc]' nog ergens komt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2004 [quote:dada093518="Jickers"]In XP kunnen tegelijk zo'n 6 of 8 mensen op de server werken heb ik begrepen. Omdat de computer op school steeds meer gebruikt wordt, is dit te weinig. Windows Server 2003 geeft de mogelijkheid om met max 50 mensen tegelijk op een server te werken. Voor ons schooltje is dat genoeg.[/quote:dada093518]Ik neem aan dat je bedoelt dat ze met z'n allen 1 of meerdere mappen in een netwerk delen (netwerk share). W2k3 is iig geenzins geschikt om als werkstation te dienen waar alle gebruikers fysiek op kunnen inloggen en werken zeg maar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2004 De bedoeling is om de server als werkstation te gebruiken. De kinderen moeten programma's kunnen opstarten vanaf de server. Waarom zou dit niet mogelijk zijn?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen