Ga naar inhoud

Spontaan afsluiten van PC

anoniem

Aanbevolen berichten

Regelmatig sluit mijn pc spontaan af als ik aan het internetten ben. Dan moet ik eerst een paar keer de aan/uit knop indrukken voordat ie weer opstart. Ik heb een paar dagen geleden norton 2005 gekocht. Ik heb nog geen volledige systeemscan kunnen doen, omdat mijn pc dan tijdens de scan weer afsluit...Ik heb adaware en spybot op de computer. maar zou ik toch een virus hebben of is het iets anders???
Link naar reactie
Als je pc ook niet meer meteen op te starten is, zou het kunnen zijn dat je koeling niet genoeg is. Moderne computers schakelen zichzelf vaak automatisch uit als ze te warm worden. Controleer in dat geval eens of alle ventilatoren draaien. Zet de kast eens open als je aan het werk bent: als hij dan niet uitvalt, is het vrijwel zeker de koeling.
Link naar reactie
[quote:272ad91c98="The Don"]Regelmatig sluit mijn pc spontaan af als ik aan het internetten ben.[/quote:272ad91c98] Alleen als je aan het internetten bent? Als dat zo is lijkt het me geen koeling probleem. Mogelijk de blasterworm. Google maar eens op trefwoorden virus en blaster. Zie dan wat de blasterworm doet op je pc. Komt dit overeen met jouw klacht? Verwijder dan de blasterworm. (Vergeet echter niet om eerst een firewall te installeren, bv de gratis te downloaden zonealarm). Doe je dat niet, dan blijf je last houden van de worm omdat deze namelijk via een openstaande poort naar binnen komt en niet via bijvoorbeeld e-mail. Hoe je de worm removen kan vind je op de microsoft site. Tevens kun je hier de benodigde tools downloaden. Tevens: Installeer alle essentiële updates voor xp en stuurprogramma updates van de microsoft site. Dit kan ook veel problemen verhelpen. Suc6. Mario
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...