Ga naar inhoud

Windows XP - setup.exe werkt niet

anoniem

Aanbevolen berichten

Nee, het is echt een setup.exe. Ik heb een ander progje getest met een .exe extensie en die werkt prima. De twee setup.exe die niet werken betreffen een CD van een Davilex Type cursus en de CD Nederlands-Engels van VanDale. Allebei zijn legale versies. Het maakt niet uit of ik ze van CD probeer te starten of eerst de hele CD naar mijn harde schijf kopieer. In beiden gevallen start de setup.exe niet op. Rara hoe kan dat?
Link naar reactie
[i:9c9c761565]Johant schreef: de twee setup.exe die bij mij niet werken zijn van 1997 en 1998.[/i:9c9c761565] Klik rechts op deze setup.exe en ga naar de tab Compatibiliteit. Waarschijnlijk staat daar al ingevuld W95, je kunt ook kiezen voor W98SE. Klik op OK en misschien is dat de oplossing. Dit kan natuurlijk alleen maar als je de CD naar de HD hebt gecopieerd en het eventuele read only attribute hebt verwijderd. Succes.
Link naar reactie
Kan te maken hebben met een beschadigde autoexec. O.a. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=896394&highlight=#896394 Als je geen foutmelding krijgt van Windows, is de autoexec OK. Meen mij ook ter herinneren dat oudere versies van Van Dale, niet willen installeren onder WXP, hiervoor zou een update zijn op de site Van Dale.
Link naar reactie
Ik heb het volgende gedaan: * Mijn client PC (Windows XP Professional) is verbonden met een server (Windows Server 2003) * Ik heb de CD in de drive van de server gedaan en deze geshared * Vanaf de client PC heb ik de setup.exe benaderd. * werkt nog steeds niet. Toen heb ik het volgende gedaan: * setup.exe gestart op de server zelf * Kreeg de volgende foutmelding: Titel: 16 bit Windows Subsystem C:\WIN2003\SYSTEM32\AUTOEXEC.NET. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application. Zowel bij de CD van VanDale als de Davilex CD geven exact dezelfde foutmelding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...