anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Delen Geplaatst: 6 december 2004 Ik heb een nieuwe PC met Windows XP Professional. Nu wil ik twee programma's installeren vanaf de CD (origineel). Maar ik krijg de setup.exe niet opgestart. Ik kan wel andere programma's installeren. Kan er ergens een security configuratie aan staan, die uit moet staan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Probeer je niet het icoontje van de setup op te starten? Kijk eens naar de eigenschappen van de file. Heet de file niet setup.ico Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Nee, het is echt een setup.exe. Ik heb een ander progje getest met een .exe extensie en die werkt prima. De twee setup.exe die niet werken betreffen een CD van een Davilex Type cursus en de CD Nederlands-Engels van VanDale. Allebei zijn legale versies. Het maakt niet uit of ik ze van CD probeer te starten of eerst de hele CD naar mijn harde schijf kopieer. In beiden gevallen start de setup.exe niet op. Rara hoe kan dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Ter aanvulling: Andere bestanden van deze twee CD's, zoals .doc en .txt bestanden werken prima. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Hetzelfde euvel heb ik ook wel eens. Maar dan wel met wat oudere bestanden waarvan de setup 0,0 geeft. Even een zandloper en dan niets. :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Hm, de twee setup.exe die bij mij niet werken zijn van 1997 en 1998. Wat te doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Heb je die CD al eens in een andere PC geprobeerd? Als hij het daar ook niet doet kan je mischien proberen de CD's om te ruilen bij Van Dale en Davilex. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Ook dat heb ik geprobeerd, werken beiden prima op een andere PC. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 [i:9c9c761565]Johant schreef: de twee setup.exe die bij mij niet werken zijn van 1997 en 1998.[/i:9c9c761565] Klik rechts op deze setup.exe en ga naar de tab Compatibiliteit. Waarschijnlijk staat daar al ingevuld W95, je kunt ook kiezen voor W98SE. Klik op OK en misschien is dat de oplossing. Dit kan natuurlijk alleen maar als je de CD naar de HD hebt gecopieerd en het eventuele read only attribute hebt verwijderd. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Geprobeerd, maar werkt helaas niet. Nog meer tips? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Kan te maken hebben met een beschadigde autoexec. O.a. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=896394&highlight=#896394 Als je geen foutmelding krijgt van Windows, is de autoexec OK. Meen mij ook ter herinneren dat oudere versies van Van Dale, niet willen installeren onder WXP, hiervoor zou een update zijn op de site Van Dale. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Wat zou je denken van Start/instellingen/configuratiescherm en dan kiezen voor Programma's toevoegen/verwijderen. Daar kun je dan kiezen voor het tabblad Windows onderdelen en ga je gang! Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Ik krijg geen foutmelding van Windows. Via control panel een programma toevoegen doet ie ook niet. Ik hoor de CD wel draaien, maar hij begint niet met de installatie. Wie heeft nog een tip? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Heb de CD naar lokaal gekopieerd en andere .exe bestanden van die CD werken wel, alleen de setup.exe in de root wil maar niet starten. Rara wat is het? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 Mischien ligt het wel aan de CD/DVD drive. Heb je de mogelijkheid om van iemand anders een drive te lenen en die er in te zetten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2004 [quote:04b57bdae8="Johant"]Ik krijg geen foutmelding van Windows. . Wie heeft nog een tip?[/quote:04b57bdae8] Even zoeken zou je het volgende hebben opgelevert http://www.vandale.nl/ondersteuning/patchfiles/VanDaleGrotewoordenboekenop/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2004 Die patches had ik ook gevonden, alleen die zijn voor de oudere versies van 1.0. Mijn CD is versie 2.0.1 Er staat op de CD dat ie moet kunnen draaien op Windows XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2004 Ik heb het volgende gedaan: * Mijn client PC (Windows XP Professional) is verbonden met een server (Windows Server 2003) * Ik heb de CD in de drive van de server gedaan en deze geshared * Vanaf de client PC heb ik de setup.exe benaderd. * werkt nog steeds niet. Toen heb ik het volgende gedaan: * setup.exe gestart op de server zelf * Kreeg de volgende foutmelding: Titel: 16 bit Windows Subsystem C:\WIN2003\SYSTEM32\AUTOEXEC.NET. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application. Zowel bij de CD van VanDale als de Davilex CD geven exact dezelfde foutmelding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2004 Hallo, Het kan ook in het register staan. Zoek op setup.exe Er kan een sleutel bestaan dat setup.exe niet gestart mag worden... Gr, Richard Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2004 Ik heb in de registry het volgende gevonden: In: HKEY_CURRENT_USER/software/microsoft/windows/currentversion/explorer/App Paths/setup.exe staan de volgende sleutels: BlockOnTSNonInstallMode REG_DWORD 0x00000001 (1) RunAsOnNonAdminInstall REG_DWORD 0x0000001 (1) Kan ik hier iets mee? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen