Ga naar inhoud

win 2k overschrijft 98 maar ik wil dual boot!!!!!

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik had er 1 maar ondertussen heb ik er 6 ofzo , het werkt nu wel maar ik heb het wel 8 keer moeten installeren. Ik durf nu bv. niet mijn instelleing voor het opstarten te veranderen ik wil eigen lijk win 98 als standaard laten opstarten en mezelf 3 sec. geven om voor win 2000 te kiezen . maar de vorige keer dat ik dat deed startte hij dus niet meer op.
Link naar reactie
Probeer dan even het volgende (als het kan) Formatteer je hele schijf en delete in dos al je partities. Maak vervolgens met Fdisk of welke andere rotzooi dan ook. 3 partities aan. 1 voor windows 98 1 voor windows 2000 en nog één voor je documenten etc. Ga dan pas beginnen met installeren en vergeet dan niet dat je niet meer hoeft te partitioneren.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het installeren lukt wel alleen na een paar dagen start het niet meer op. mijn laatste poging was om XP naast 98 te zetten maar die wil helemaal niet installeren. Ik heb het voorlopig opgegeven,alleen zit ik nou nog met dat bootkeuzemenu. :( wel gek dat 98 probleemloos werkt en dat modernere versies niet willen. voor de duidlijkheid AMD2500 120GB SATA Maxtor 512Mb geheugen
Link naar reactie
Tijdens de installatie vanuit W98 moet je in een van de eerste schermen kiezen tijdens de installatie van W2k voor "geavanceerd"; je kunt dan aanvinken dat je zélf de partitie wilt kiezen (die moet dan in niet geformatteerde vorm dan al klaarstaan- maak die met fdisk of partition magic) ). Dan moet je probleemloos een dualboot kunnen maken met de door Gates met W2k meegeleverde bootmanager.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...