anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 Ik wil weer een dual boot PC maken en heb daarvoor win 98 geinstalleerd,nu wil ik win2k ernaast zetten (net als op mijn oude comp) maar ook als ik aangeef dat ik een nieuwe installatie wil doen dan overschrijf (upgrade) hij de 98 installatie. Wat doe ik fout? op mijn vorige maakte win2k zelf een nieuwe NTFS partitie! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 Hoeveel partities heb je nu onder Win98, d.w.z. [u:49d332ddfe]voordat[/u:49d332ddfe] je met de Win2K installatie begint? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2004 Ik had er 1 maar ondertussen heb ik er 6 ofzo , het werkt nu wel maar ik heb het wel 8 keer moeten installeren. Ik durf nu bv. niet mijn instelleing voor het opstarten te veranderen ik wil eigen lijk win 98 als standaard laten opstarten en mezelf 3 sec. geven om voor win 2000 te kiezen . maar de vorige keer dat ik dat deed startte hij dus niet meer op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2004 Probeer dan even het volgende (als het kan) Formatteer je hele schijf en delete in dos al je partities. Maak vervolgens met Fdisk of welke andere rotzooi dan ook. 3 partities aan. 1 voor windows 98 1 voor windows 2000 en nog één voor je documenten etc. Ga dan pas beginnen met installeren en vergeet dan niet dat je niet meer hoeft te partitioneren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 Met een bootprogramma (Boot-magic, maar ook PQ Drive Image) kan je een partitie verbergen. En da's handig als je een tweede besturingssysteem instelt. En dan zou ik wel eerst Win2000 installeren, en daarna pas Win98. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2004 Het installeren lukt wel alleen na een paar dagen start het niet meer op. mijn laatste poging was om XP naast 98 te zetten maar die wil helemaal niet installeren. Ik heb het voorlopig opgegeven,alleen zit ik nou nog met dat bootkeuzemenu. :( wel gek dat 98 probleemloos werkt en dat modernere versies niet willen. voor de duidlijkheid AMD2500 120GB SATA Maxtor 512Mb geheugen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2004 Gooi alle partities weg. Maak 2 of 3 partities aan. Een voor OS1 en een voor OS2, en eventueel nog een voor je documenten/muziek/etc... Dan kan je OS'es gaan installen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2004 Tijdens de installatie vanuit W98 moet je in een van de eerste schermen kiezen tijdens de installatie van W2k voor "geavanceerd"; je kunt dan aanvinken dat je zélf de partitie wilt kiezen (die moet dan in niet geformatteerde vorm dan al klaarstaan- maak die met fdisk of partition magic) ). Dan moet je probleemloos een dualboot kunnen maken met de door Gates met W2k meegeleverde bootmanager. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen