anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Mijn WinXP boot normaal prima. Toevallig een keer boot in Safe modus geprobeerd. Maar na opstarten van windows, direct weer reboot, etc. Ik kan dus niet in de veilig modus komen !! :( Wat blijkt, het starten van een service is de boosdoener : Shell Hardware Detection. Als ik deze (na normale boot) uitzet, dan kan daarna wel in safe modus gewerkt worden. Als ik dan in de safe modus deze service wil inschakelen verschijnt : "Fout 1084 : Deze service kan niet in veilige modus worden gestart." Met deze service op automatisch, loop ik dus het risico niet meer in safe modus iets te kunnen herstellen. Mooie boel is dat ! Heeft één van jullie dit ook wel eens ondervonden en is hier iets aan te doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 probeer eens volgende: * configuratiescherm *** Systeem **** Geavanceerd ***** Opstart en herstelinstellingen en dan vinkje uitzetten bij vakje ''automatisch opnieuw opstarten'' opslaan, en probeer dan nog eens in de veilige modus te komen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 Dat had ik al geprobeerd, vreemde is dat dat niets uitmaakte. Zelfde reboot gedrag. Hoe vaak test men de veilige modus, weinig denk ik, zoiets als het testen van een aardlekschakelaar. Mogelijk zijn er veel gebruikers die onwetend zijn van een eventueel boot probleem in safe modus. Turbulence, mijn dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2004 Voor de volledigheid : met de service ShellHardwareDetection op [b:3978551aa4]manual[/b:3978551aa4] kan er goed geboot worden in zowel safe mode als normaal. Het blijkt dat in het eerste geval deze service niet wordt gestart, in het 2e geval wel. Dus hou ik hem op manual. Blijft een vreemde zaak dat een OS dat niet zelf oplost. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen