anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Sinds een tijd krijg ik steeds direct na het opstarten van Windows (2k) een reeks foutmeldingen in 't logboek. Id 5 (Atapi): Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1. Id 11 (Disk): Pariteitsfout op \Device\Ide\IdePort1. Daarna wordt mijn Seagate hardeschijf in PIO mode 4 gezet. Het maakt niet uit of die hardeschijf slave is van mijn andere hardeschijf (IBM Deskstar60) of mijn DVD speler, dus ik kan de IDE controller en IDE kabels uitsluiten als oorzaak? Volgens het diagnostics programma van Seagate is er echter niets mis met de hardeschijf, dus ik neig ernaar Windows de schuld te geven, maar ik heb dan geen flauw idee hoe & wat verder ... :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2004 [i:bc7c349326]M'n thread zat al op de 3e pagina zie ik ... geen wonder dat er niemand had gereageerd :( Een update: Nu wordt de schijf niet eens meer herkend door Windows :o Althans, wel dat 'ie er is, maar niet dat er al data opstaat: compleet leeg en ongeformateerd volgens Windows. :evil: Update 2: Windows 98 opstart floppy scandisk.exe vond vele fouten in de FAT tabel. Ondanks dat ik de fouten heb laten repareren en ik in DOS door al mijn directories en bestanden kan browsen (niets lijkt er te missen, alleen een hele zooi extra filechk bestanden erbij), ziet Windows 2000 er nog steeds een ongeformateerde schijf ... (foutmelding in commandprompt: onbekend of beschadigd bestandssysteem) :-?[/i:bc7c349326] Ik heb het bovenste maar even in Italics gezet ... ik denk dat ik m'n probleem heb opgelost. De schijf wordt nu ook weer herkend door Windows 2000 nadat ik 'm DOS bootable had gemaakt :roll: Alle data staat er nog gewoon op, en de schijf draait nu ook weer perfect in UDMA mode. Dit is de laatste keer dat ik FAT32 gebruik voor een backup HDD. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen