anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Ik snap er niets van. Het volgende is aan de hand: na installatie van SP2 en Norton Systemworks 2005, liep de boel niet lekker meer op mijn pc met windows XP pro. Kortom, ik besloot tot een format. Niets mis mee, alles weer geïnstalleerd, ook SP2 er weer op gezet, alleen toen had ik problemen met het geluid en de videokaart. Ik kon die niet meer installeren, windows bleef roepen dat mijn drivers niet goed waren. Dus ik besloot tot nog een keer formatteren. Kan mij het schelen! Tijdens dat proces gaf de pc aan niet te kunnen formatteren. Om wat voor reden weet ik niet meer. Iets werd niet herkend. Wel kon ik de partitie verwijderen. Dat heb ik dus gedaan, en daarna kon ik gewoon weer formatteren. Na de installatie, was mijn C schijf echter veranderd in G! Dit bleek weer te maken te hebben met mijn USB aansluitingen. Ik heb deze verwijderd en voor de laatste keer geformatteerd (ik was lekker bezig, ik dacht nog een keertje maakt ook niets uit). Gelukkig werd mijn C schijf weer herkend. Maar mijn tweede harde schijf (voorheen mijn D schijf) wordt ineens niet meer herkend. Als ik 'Deze computer' dubbelklik, dan zie ik hem niet. Klik ik daar met rechts op en kijk ik bij 'beheren', dan is ie wel zichtbaar, echter, zonder letter! Dus nu is mijn cdrom speler ineens D geworden. Met deze tweede harde schijf heb ik niets gedaan, hij is niet stuk of wat dan ook, ik heb niets veranderd in de bios... Hoe krijg ik weer een letter toegekend? Ik kan hem nu niet benaderen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Rechtsklikken op Deze Computer => Beheren => Schijfbeheer Dan zie je al je schijven 2e schijg rechts klikken en dan Stationsletter wijzigen suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Oh! Dat was ik vergeten te vermelden, dat wil dus niet. Als ik rechts klik, kan ik alleen kiezen voor: partitie verwijderen. En dat wil ik natuurlijk niet! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Wel klikken op de knop aan de rechterkant, daar waar Schijf 0 oid staat. Niet aan de linkerkant waarin de schijf weergegeven wordt met de partitiegegevens. Anders tzelfde proberen met een account wat alle rechten heeft Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Het lukt echt niet. Alles is grijs, behalve de optie 'partitie verwijderen'. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 [quote:8d5fcce37f="Comp-Freak"]...Dat moet je doen in: Conf.scherm > systeembeheer > computerbeheer. Hier ga je dan in het linker menu naar schijfbeheer, kies je rechtsboven de schijf en dan kan je daar onder als het goed is of zo'n balk rechter muisknop doen en een nieuwe partitie aanmaken.[/quote:8d5fcce37f]Ok, op die balk staan alle partities op de schijf. Hier zouden er dus 2 moeten staan, de C en de D. Klik met de rechtermuisknop op de partitie die de D zou moeten zijn. In dit menu moet nu iig eigenlijk staan stationsletter/paden toewijzen of zoiets. Dit is dus ook grijs? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Ja, dit is grijs. Alleen de optie 'partitie verwijderen' en 'help' zijn zwart. En ik kwam net achter nog iets; ik wilde Partition magic gebruiken, maar omdat ik ooit eens Go Back van Norton heb geïnstalleerd (en ook weer verwijderd trouwens), geeft PM de melding dat ik Go Back eerst moet uitzetten, dan vervolgens kan ik PM opstarten, doen wat ik moet doen en daarna kan ik Go Back weer aanzetten. Maar dat lukt niet; Go Back is er al af (dus toch niet helemaal) en ik kan niet bij mijn tweede harde schijf! Dus PM kan ik niet gebruiken! HELP! :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 En als je pc met de cd van xp laat opstarten, en dan doen alsof je xp weer opnieuw wilt installeren. Dan krijg je de je schijven te zien, je hebt daar je d schijf niet kenbaar gemaakt. Ik heb namelijk zelf ooit die fout gemaakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Maar ik hoefde niets kenbaar te maken, dat was het al. Bij de herinstallatie kon ik kiezen op welke schijf ik XP wilde installeren. Dus de schijf was wel degelijk zichtbaar! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 Het zou kunnen zijn dat mijn partitietabel stuk is. Er zijn programmaatjes voor om die weer te herstellen. Maar weet iemand de naam of het merk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2004 [quote:7daf8cfdfb="AntWoman"] Het zou kunnen zijn dat mijn partitietabel stuk is. Er zijn programmaatjes voor om die weer te herstellen. Maar weet iemand de naam of het merk?[/quote:7daf8cfdfb] Er kan uiteraard iets zijn gebeurd met jouw partities. Één van de programma's die ik ken om verloren partities terug te halen is [url=http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html]TestDisk[/url] Je zou de DOS/Win9x versie kunnen downloaden. Lees de Documentatie. Als er iets onduidelijk is, stel dan eerst vragen op het forum, alvorens het programma te gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2004 Zo! Dat is niet echt geschikt voor mij! Maar het probleem is gelukkig opgelost! Een kennis, een echte wizzkid, heeft de partitietabel kunnen repareren. Daar is ie gisteren drie uur mee bezig geweest en gelukkig werkt alles weer perfect! Nu zoek ik nog een programmaatje om zoekgeraakte bestanden weer mee terug te vinden. Zoekgeraakt na b.v. een format... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2004 Misschien is dit dan wat voor je: http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen