anoniem Geplaatst: 5 oktober 2004 Delen Geplaatst: 5 oktober 2004 Ik heb wat geexperimenteerd met XP pro, nu een mooi werkend systeem(+SP2). Heb dit gedaan op een harde schijf die ik heb aangekoppeld, nadat ik mijn normale had losgekoppeld. Images gemaakt met ghost 2003 en met drive image. Als ik een image op mijn normale schijf uitpak doet XP het niet, krijg alleen het scherm met het lopende bandje en het volgende scherm, daarna stopt alles. In beide gevallen staat XP dus op een primaire c: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2004 als je een image heb gemaakt van je hdisk. en je wil die terug zetten . dan moet dat wel op de hdisk zijn waar van je de image heb gemaakt.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2004 [quote:483f992380="plextor"]als je een image heb gemaakt van je hdisk. en je wil die terug zetten . dan moet dat wel op de hdisk zijn waar van je de image heb gemaakt..[/quote:483f992380] Dat hoeft niet. Als bijvoorbeeld de originele Primary Master harde schijf vervangen wordt door een andere harde schijf, dan kan die image van XP gewoon terug gezet worden op die nieuwe harde schijf. De XP partitie krijgt dan wel een andere VSN, die door XP gezien wordt als een wijziging in de hardware. Deze VSN kan echter worden gewijzigd met programma [url=http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#volumeid]VolumeID.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Bedankt Jolo, Ik heb er wat overgevonden, zal het proberen, maar heb de komende week weinig tijd. Voor xp-ers:http://www.aumha.org/win5/a/wpa.php#wpadbl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Heb geprobeerd volumeid te veranderen, in windows98 lukt dat wel, zet ik daar XP overheen via image dan verandert ID weer. XP start niet op. Werk ik met bootcd dan werkt programmaatje volumeid niet, probeer ik het via windows XP op de andere schijf dan wordt de opdracht niet herkent. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 Kan ID nu veranderen maar het helpt niet. (opdracht volumeid werkt alleen als je programma volumeid.exe afdraait in dezelfde partitie alswaarin je de opdracht geeft) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen