anoniem Geplaatst: 4 oktober 2004 Delen Geplaatst: 4 oktober 2004 Ik heb twee problemen die waarschijnlijk met elkaar te maken hebben: Ten eerste. als ik de status van m'n [b:a9a6fe12fb]internet-verbinding [/b:a9a6fe12fb]wil checken via het icoontje in m'n systeemvak dan verschijnt het venster en is 't gelijk weer weg, hij verschijnt echt maar een honderdste van een seconde dus ik kan eventuele info ook niet lezen. Probeer ik de status van m'n internet-verbinding via de netwerkverbindingen te openen dan heb ik hetzelfde. Kijk in naar de status van mijn [b:a9a6fe12fb]LAN-verbinding [/b:a9a6fe12fb]dan zie ik dat er enorm veel bytes verzonden worden, zo'n 1.000 tot 1.200 bytes per seconde!!! Dit is natuurlijk wel erg veel, te meer aangezien ik geen bestanden share (via KaZaa lite) of andere zaken upload. Overige eventueel relevante gegevens: besturingssysteem Windows XP pro + service pack 1, speedtouch ADSL modem, netwerkkaart: 3Com Gigabit LOM (3C940) Wie kan mij helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Kan je geen overzicht geven van wat voor services/processen er op de achtergrond draaien via taakbeheer. Hieruit kan je namelijk veel opmaken. Zijn de eigenschappen van je LAN-verbinding wel te benaderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 1000 tot 1200 bytes is echt helemaal niks Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 Windows stuurt altijd data, om je verbinding te checken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2004 Check je modem is mischien ligt het internet eruit, die bytes die windows verzend is gewoon ter controle of er wel verbinding is met de modem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2004 Is heel normaal, bij mij wordt er ook zo'n 1 tot 3KB per seconde verzonden, alleen om de verbinding te checken. Met een pakketsniffer kan je van alle pakketten aan welk ip-adres ze geadresserd zijn. Als dit gewoon het ip-adres is van je router of modem is er niks aan de hand. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen