anoniem Geplaatst: 2 oktober 2004 Delen Geplaatst: 2 oktober 2004 Ik heb het probleem dat windos xp vastloopt als ik het snelmenu (rechter muisknop) gebruik. dit is maar bij 1 account bij de overige is er geen probleem. Is dit probleem op te lossen ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2004 [u:39731d5025]Is het dit???[/u:39731d5025] [b:39731d5025]A Program Stops Performing a Task or Explorer.exe Uses 100 Percent of the CPU When You Right-Click an Item in Windows Explorer[/b:39731d5025] SYMPTOMS When you right-click an item (such as a file, a folder, or a network connection) in Windows Explorer or in My Computer, other programs may temporarily stop performing a task. For example, a video that is being played in Microsoft Windows Media Player may temporarily stop being played. If you start Windows Task Manager, you may notice on the Processes tab that the Explorer.exe process is using a lot (or 100 percent) of the CPU resources. To start Windows Task Manager, right-click an empty area on the taskbar, and then click Task Manager. CAUSE This problem occurs if the following settings are turned on, and you right-click an item to select that item: Show common tasks in folders Fade or slide menus into view By default, both of these settings are turned on in Windows XP. If these settings are turned on, information about the selected item is shown in the Tasks pane in Windows Explorer by using an animation. If you open a shortcut menu (the menu that appears when you right-click an item) while this animation is occurring, the animation may not be able to finish (and may use a lot of the CPU resources) until you close the shortcut menu. [u:39731d5025]Mogelijke oplossing[/u:39731d5025] WORKAROUND To work around this problem, select the item before you right-click it. To select an item, either click the item or rest the mouse pointer on the item. You can avoid this problem by turning off either of the settings that are listed in the "Cause" section of this article. To do this, use one of the following methods: Method 1: Turn Off the "Fade or Slide Menus into View" Visual Effect Click Start, and then click Control Panel. Click Performance and Maintenance, and then click System (or double-click the System icon). On the Advanced tab, click Settings under Performance. On the Visual Effects tab, click to clear the Fade or slide menus into view check box. Click OK. Method 2: Use Classic Windows Folders Click Start, and then click Control Panel. Click Appearance and Themes, and then click Folder Options (or double-click the Folder Options icon). On the General tab, click Use Windows classic folders. Click OK. Anders drastische oplossing: Voor de persoon met problemen een nieuw account aanmaken en daarna alle documenten/files, explorer favorieten e.d. van dit probleemaccount copiëren naar de juiste lokaties van het nieuwe account. Aangezien de meeste geïnstalleerde programma's voor elk account worden geïnstalleerd en niet voor elk account apart verwacht ik op dat vlak in de nieuwe account geen problemen. Alleen valt alles terug naar smaak in te stellen qua settings vrees ik. Tis maar een idee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2004 Of je verwijderd als administrator het profiel van het account dat niet goed werkt. en laat het account dan opnieuw inloggen, waarbij een nieuw profiel wordt aangemaakt. Probleem zit ongetwijfeld in het profiel, aangezien het maar bij 1 account voorkomt. suc6 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen