Ga naar inhoud

Register-onderhoud met RegCleaner

anoniem

Aanbevolen berichten

Klein vraagje over het aloude uitstekende programma RegCleaner van de Fin Jouni Vuorio. Destijds gratis, de huidige opvolger schijnt dat niet meer te zijn. NB: Niet te verwarren met de eveneens gratis Regclean die destijds gratis bij Windows werd geleverd. Nu de vraag: Als je handmatig in het register sleutels verwijdert, hetzij handmatig hetzij door de-installeren van programma's, ontstaan er zoals de meesten wel weten gaten die niet automatisch worden opgevuld. Gevolg is dat de bestanden user.dat, system.dat enz. als maar groter worden, ondanks het niet toenemen van de opgeslagen informatie erin. Naar mijn gevoel schoont ReCleaner die loze ruimten op, omdat ik niet het gevoel heb dat die dat-files extreme afmetingen gaan aannemen. Klopt dit? In de verder duidelijke handleiding kan ik hierover niets vinden. En ook niet via Google.
Link naar reactie
Je hebt gelijk, de goede oude RegCleaner is vervangen. Bij mij werkte dus niet meer. De nieuwe is niet meer gratis en heet nu RegSupreme. Ik heb deze 2x geprobeerd maar het is ellende. Erg agressief, ik kreeg gelijk opstart problemen. RegCleaner verwijderde de register sleutels goed. Natuurlijk ontstaan dan wel gaten maar dat gebeurd met de meeste clean programma’s. Niet alle gaten worden automatisch opgevuld. Daarom gefragmenteerd men (normaal) 1x per week
Link naar reactie
Hier vindt je een goede register-optimizer om het register terug compacter te maken. (Defragmenteren is alleen voor het filesysteem en heeft inderdaad niets met het register van doen) [url]http://home.t-online.de/home/lars.hederer/erunt/[/url] [i:98288dc374]Het is freeware, dus das meegenomen.[/i:98288dc374] Erunt is een ander freeware utillity dat je daar kan halen, maar heeft met deze toppic niets te maken. NTREGOPT is de file die ik hier bedoel. Suc6.
Link naar reactie
Oh ja, en hier vindt je een alternatieve registercleaner; toch ook wel gratis zeker! [url]http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm[/url] Dit programma bevat buiten een registercleaner nog meer handige dingen voor de computermens. Dit soort programma's is met gezond verstand te gebruiken. Een register is snel in de soep gedraaid! (Laat bij "options" zeker "undo-files" aanmaken! (standaardinstelling dacht ik))
Link naar reactie
[quote:d63e27fdc7="Decomp"]Als ik met de bedoelde regcleaner van Jouni Vuorio wat uit het register verwijder kan de utillity NTRegopt die ik sugereerde het register nog verder verkleinen. Het verbaast mij dat de regcleaner dit werkelijk doet, zomaar on the fly. NTRegopt moet het systeem rebooten na compacteren van het register.[/quote:d63e27fdc7] Ik dacht dat met 'loze ruimten opschonen' overbodige bestanden bedoeld werden. Regcleaner defragmenteert inderdaad het register niet zoals NTRegopt of Registry Compactor bijvoorbeeld wel doet.
Link naar reactie
[quote:0911b9ca36="miekiemoes"]Ik dacht dat met 'loze ruimten opschonen' overbodige bestanden bedoeld werden. Regcleaner defragmenteert inderdaad het register niet zoals NTRegopt of Registry Compactor bijvoorbeeld wel doet.[/quote:0911b9ca36]Nee, ik bedoel geen overbodige bestanden, maar als je normaliter een sleutel verwijdert, onstaat op die plaats een lege ruimte. De bestaande sleutels schuiven niet op. Op den duur is het een ware gatenkaas, net als een gefragmenteerde HD. Natuurlijk zijn daar tools voor, dat weet ik. Maar doet RegCleaner dat ook? Dat was mijn vraag. Blijkbaar dus toch niet?
Link naar reactie
volgens mij is er wel een mogelijkheid om dat defragmenteren te doen in win95/98 door op te starten in msdos mode en dan: [b:0b9df99137]scanreg /FIX [/b:0b9df99137] in te typen na het gecontroleerd te hebben zal de computer het register opnieuw opbouwen en daarbij de gaten verwijderen en het register verkleinen, alleen in windows 2000/ XP weet ik (nog) niet hoe dit te doen dus wat voor besturingssysteem heb je?
Link naar reactie
Persoonlijk formatteer ik 3à4 keer per jaar... niet omdat ik echt problemen ondervind, maar gewoon omdat ik zodanig veel items uittest dat zelfs na een deftige registry cleaner en andere cleaning tools ondervind dat er toch wel veel items nog altijd in het register achterblijven. Dus in mijn geval is dit wel nodig.. Maar ja.. situaties verschillen nu eenmaal. ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...