anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Delen Geplaatst: 30 september 2004 Sinds kort krijg ik bij opstarten de melding"Er is onvoldoende geheugen om KRNL386.exe uit te voeren of de waarde voor windowmemsize in het bestand SYSTEM.INI is te groot.Voer het programma setup opnieuw uit. Het systeem is gestopt." Het vervelende is dat ik de setup van Windows ME niet opnieuw kan uitvoeren omdat ik niet meer kan opstarten van de Floppy of de CD rom. Ik kan in de bios nog alles kiezen maar er wordt niet op gereageerd. Het systeem blijft opstarten van de C schijf en na het welkomst scherm ME reutelt de harde schijf een tijdje en dan komt bovenstaande melding. Ik heb de bios geflasht ,geen resultaat. Het geinstalleerde geheugen wordt in de Bios wel herkend Ik heb de harde schijf als slave in een andere PC gehad maar kan geen "windowmemsize"vinden. Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Goeten Max ATC-1020+430VX 4GB harde schijf Award bios Pentium mmx 133Mhz Windows ME 16 mb Edo ram geheugen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 hoe heb je het bios dan geflasht zonderdat je diskette of cdrom kan benaderen? kun je wel in veilige modes starten? test het geheugen anders eens met memtest te doenloaden van: www.memtest86.com Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 Ik heb de bios teruggezet naar standaard dmv jumper op mb Memtest kan ik niet draaien omdat het systeem niet wil opstarten van de floppy of CD rom. Ik heb ook nog de batterijspanning getest, maar deze is nog 3 vdc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 Als ik in Veilige Modus probeer te starten krijg ik dezelfde foutmelding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 [quote:b00611828c]Ik heb de bios teruggezet naar standaard dmv jumper op mb[/quote:b00611828c] oh maar dat is geen bios flashen, maar probeer eens op te starten met een bootdiskette gedownload van : www.bootdisk.com Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 In de Bios is ingesteld "Boot sequence A,C,SCSI. De opstart foppy in de A schijf Opstarten Geheugen test OK Hdd wordt herkend CD rom wordt herkend A schijf wordt herkend Dan Komt Welkomst scherm Windows ME Dan komt het opstart menu Nomaal/veilige modus/bevestiging van elke stap(omdat windows de vorige keer niet normaal is gestart. Dan komt de foutmelding , zowel in Normaal opstarten als in veilige modus. Bij bevestiging van elke stap gaat het goed tot MS mousedrv ongeacht ja of nee ,komt de foutmelding De A schijf en de CD rom lichten wel op tijdens dit proces maar hiervan opstarten wordt niet herkend Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 heb je dit ook geprobeerd met de bootdisk van de site die ik je gegeven heb? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 Ja ,maar de A schijf wordt gewoon overgeslagen. Als ik de spanning van de A schijf afhaal wordt dit keurig gemeld bij het opstarten,maar hievan opstarten mooi niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 kun je in het bios ook opstarten kiezen van alleen maar de a schijf? of stel eens in alleen A,C en scsi dus weg sla je de instellingen wel op nadat je ze gewijzigd hebt in het bios? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 Mogelijkheden A,C,SCSI in elke volgorde CD ROM,C,A in elke volgorde D,A,SCSI E,A,SCSI F,A,SCSI C only Ik heb alle standen geprobeerd maar alles wordt genegeerd. Ik heb nu ook het volgende gemerkt. Er waren 4 geheugen modules van 16MB geinstalleerd. Dit wordt bij opstarten ook aangegeven 64370KB Laat ik echter de banken 3 en 4 leeg wordt nog steeds 64370 geteld terwijl er dan maar 32MB inzit? Geen idee hoe dat kan, wie wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2004 ik begin toch te twijfelen aan de diskettedrive kun je die uitwisselen met een andere pc? heb je de opstartdiskette op een andere pc geprobeerd en werktie die toen wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2004 Uw twijffel was correct. Het bleek uiteindelijk een defecte floppy disk te zijn. Bedankt voor de moeite. Groeten Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen