Ga naar inhoud

Opstartprobleem Windows ME

anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort krijg ik bij opstarten de melding"Er is onvoldoende geheugen om KRNL386.exe uit te voeren of de waarde voor windowmemsize in het bestand SYSTEM.INI is te groot.Voer het programma setup opnieuw uit. Het systeem is gestopt." Het vervelende is dat ik de setup van Windows ME niet opnieuw kan uitvoeren omdat ik niet meer kan opstarten van de Floppy of de CD rom. Ik kan in de bios nog alles kiezen maar er wordt niet op gereageerd. Het systeem blijft opstarten van de C schijf en na het welkomst scherm ME reutelt de harde schijf een tijdje en dan komt bovenstaande melding. Ik heb de bios geflasht ,geen resultaat. Het geinstalleerde geheugen wordt in de Bios wel herkend Ik heb de harde schijf als slave in een andere PC gehad maar kan geen "windowmemsize"vinden. Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Goeten Max ATC-1020+430VX 4GB harde schijf Award bios Pentium mmx 133Mhz Windows ME 16 mb Edo ram geheugen
Link naar reactie
In de Bios is ingesteld "Boot sequence A,C,SCSI. De opstart foppy in de A schijf Opstarten Geheugen test OK Hdd wordt herkend CD rom wordt herkend A schijf wordt herkend Dan Komt Welkomst scherm Windows ME Dan komt het opstart menu Nomaal/veilige modus/bevestiging van elke stap(omdat windows de vorige keer niet normaal is gestart. Dan komt de foutmelding , zowel in Normaal opstarten als in veilige modus. Bij bevestiging van elke stap gaat het goed tot MS mousedrv ongeacht ja of nee ,komt de foutmelding De A schijf en de CD rom lichten wel op tijdens dit proces maar hiervan opstarten wordt niet herkend
Link naar reactie
Mogelijkheden A,C,SCSI in elke volgorde CD ROM,C,A in elke volgorde D,A,SCSI E,A,SCSI F,A,SCSI C only Ik heb alle standen geprobeerd maar alles wordt genegeerd. Ik heb nu ook het volgende gemerkt. Er waren 4 geheugen modules van 16MB geinstalleerd. Dit wordt bij opstarten ook aangegeven 64370KB Laat ik echter de banken 3 en 4 leeg wordt nog steeds 64370 geteld terwijl er dan maar 32MB inzit? Geen idee hoe dat kan, wie wel?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...