Ga naar inhoud

pc blijft opstarten na verwijderen servicepack 2

anoniem

Aanbevolen berichten

Help. Gisteren xpsp2 geinstalleerd. Wa toch niet tevreden om allerelei redenen. Heb xp home edition. Via systeemherstel twee dagen terug gegaan om installatie servicepack 2 ongedaan te maken. Pc start nog wel op maar komt niet meer in het blauwe beginscherm. Elke keer opnieuw start de pc op. Veilige modus lukt niet, ook niet met c prompt. Vervolgens de pc opgestart met de cdrom vanxp home erin. Ik kan nu op c:\windows> komen. Maar nu?? Wie helpt me verder??
Link naar reactie
herstelinstall. Ik kom in een zwart scherm waarboven staat vermeld: [i:4739bbf22a][i]"Herstelconsole. De herstelconsole biedt mogelijkheden voor systeemreaparatie en herstel. typ exit als u de herstelconsole wilt sluiten en de computer opnieuw wilt starten. 1. c:\windows Bij welke Windows installatie wilt u zich aanmelden?"[/i:4739bbf22a] Ik typ dan 1 ik geef dan het administrator wachtwoord op en dan eindigt het. Ik zit dan in c:\windows> Kan ik hier naar systeemherstel toe of iets dergelijks??
Link naar reactie
Helaas is het achteraf gepraat. Maar je had er beter aan gedaan door het te verwijderen via config/software en kiezen voor verwijderen. Dit gaat redelijk netjes. Vervolgens zorg je ervoor dat je reg weer lekker schoon is. Tijdens installatie worden backups op je hd gezet, die tijdens deinstallatie weer terug gezet worden. Ik had voorheen een beta versie van sp2, die moest er eerst af. Na installatie van de officiele sp2 was ik ook niet zo tevreden en heb hem een uninstall gegeven. Nu na de 2e poging loopt het lekker. Het beste lijkt me weer lekker schoon te beginnen. Als je xp opnieuw installeerd, doe dan direct(liefst vanaf cd) de sp2, en maar daarvoor nog even geen verbinding met internet. Anders loop je kans direct het sasser of blaster virus op te lopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...