anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Delen Geplaatst: 30 september 2004 Heb een probleempje met het overzetten van berichten tusse de ene computer en de ander (beide Windows '98SE). Op de oude PC stonden de berichten in de userdirectory op het netwerk (H:\Application Data\Identities\{Mijn Email}\Microsoft\Outlook Express\). Store root in registry stond ook bij deze gebruikers naar bovenstaande directy. Nu wil ik de dbx bestanden importeren vanaf CD-ROM (hier staat "Application Data\Identities\{Mijn Email}\Microsoft\Outlook Express" op met de bijbehorende dbx files e.d.) maar dat lukt niet. Binnen outlook express wordt er wel gezegd dat er geimporteerd wordt maar dit gebeurt helemaal niet. Heb ook al de dbx bestanden rechtstreeks naar Application Data gekopieerd maar dit helpt ook niet. Ook de bestanden op het netwerk gezet (exact zelfde netwerkpad) en store root hier naar toe ingesteld maar helpt ook niet. Er zijn programma's als dbx extract maar deze moet je kopen. Is er iemand die mij kan adviseren?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 [quote:7c0c01aa0e]Nu wil ik de dbx bestanden importeren vanaf CD-ROM (hier staat "Application Data\Identities\{Mijn Email}\Microsoft\Outlook Express" op met de bijbehorende dbx files e.d.) maar dat lukt niet.[/quote:7c0c01aa0e] Als je een map op CD brandt worden de kenmerken alleen lezen dacht ik. Kopieer de map naar de harde schijf en haal bij de eigenschappen het vinkje bij alleen lezen weg,misschien lukt het dan wel. [quote:7c0c01aa0e]Heb ook al de dbx bestanden rechtstreeks naar Application Data gekopieerd maar dit helpt ook niet.[/quote:7c0c01aa0e] Let op met dbx bestanden rechtstreeks kopiëren,dan wordt de map overschreven ipv dat de berichten erbij worden gezet,zoals dat wel gebeurt met importeren! [quote:7c0c01aa0e]Er zijn programma's als dbx extract maar deze moet je kopen. Is er iemand die mij kan adviseren??[/quote:7c0c01aa0e] Dbxextract versie 4.5 is nog een gratis versie. Greetz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 Beste forummers, Heb het inderdaad opgelost met dbxtract (versie 3.50). Perfect programma die op een zelfgekozen plek de mailtjes convertreert naar .eml bestanden. Moet wel zelf even mapjes aanmaken postvak in, postvak uit etc. maar dat maakt niet uit. Dan kun je 2 vensters openen met ene kant outlook express en aan de andere kant de .eml bestanden. Dan is het een kwestie van slepen en klaar. Alle bedankt!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen