anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Delen Geplaatst: 30 september 2004 Heb een probleempje met het overzetten van berichten tusse de ene computer en de ander (beide Windows '98SE). Op de oude PC stonden de berichten in de userdirectory op het netwerk (H:\Application Data\Identities\{Mijn Email}\Microsoft\Outlook Express\). Store root in registry stond ook bij deze gebruikers naar bovenstaande directy. Nu wil ik de dbx bestanden importeren vanaf CD-ROM (hier staat "Application Data\Identities\{Mijn Email}\Microsoft\Outlook Express" op met de bijbehorende dbx files e.d.) maar dat lukt niet. Binnen outlook express wordt er wel gezegd dat er geimporteerd wordt maar dit gebeurt helemaal niet. Heb ook al de dbx bestanden rechtstreeks naar Application Data gekopieerd maar dit helpt ook niet. Ook de bestanden op het netwerk gezet (exact zelfde netwerkpad) en store root hier naar toe ingesteld maar helpt ook niet. Er zijn programma's als dbx extract maar deze moet je kopen. Is er iemand die mij kan adviseren?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 Van CD-ROM naar HD kopieren (tijdelijk) Read-only beveiliging verwijderen Importeren OE kan (net als Outlook) niet met read-only bestanden overweg. Dus direkt van CD-ROM zal nooit lukken. Als het om een verse installatie van OE gaat (dus nog geen mails opgehaald of verzonden), en de versies zijn hetzelfde, hoef je niet te importeren, maar kun je alles in een keer over de bestaande dbx-files heengooien en daarna het RO-attribut verwijderen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 Klopt helemaal Wim Sturkenboom, maar alleen één ding: Als er zelfgemaakte postvakmappen tussen zitten zoals postvak Piet o.i.d., moeten die eerst nieuw worden aangemaakt in OE en geactiveerd door daar even in te gaan staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2004 http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=129998 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen