Ga naar inhoud

Win98 Upgrade met Full Install??

anoniem

Aanbevolen berichten

Op het werk hebben we een Win98SE upgrade CD die zodanig is beschadigd dat ie niet meer is te lezen. (CRC error) We hebben ook WIN98SE Full Install, maar daar kunnen we (zonder meer) geen Upgrade mee doen: Gates vindt dat we de Upgrade CD moeten aanschaffen. Ik heb ooit gelezen dat je ergens een system file moest deleten en dan gaat de upgrade WEL met de Full install. Wie weet?? BVD MVG perloc
Link naar reactie
[quote:18c74fa03b="perloc"]Op het werk hebben we een Win98SE upgrade CD die zodanig is beschadigd dat ie niet meer is te lezen. (CRC error) We hebben ook WIN98SE Full Install, maar daar kunnen we (zonder meer) geen Upgrade mee doen: Gates vindt dat we de Upgrade CD moeten aanschaffen. Ik heb ooit gelezen dat je ergens een system file moest deleten en dan gaat de upgrade WEL met de Full install. Wie weet?? BVD MVG perloc[/quote:18c74fa03b] Wat is de bedoeling? Opnieuw instaleren of wat?
Link naar reactie
Hans.Vosman, Inderdaad, ik had een backup mogen maken. Maar helaas niet gedaan. Het is een originele Win98SE Upgrade (onderwijs licensie) Ik meende dat we nóg een Upgrade hadden. We hebben veel computers, maar slechts een enkele originele Win schijf. De meeste computers worden geleverd met Windows geïnstalleerd, maar zonder de originele CD, behalve onze Compaq computers, maar dat zijn allemaal OM CD's en niet bruikbaar op een andere computer. Rataplantje. Natuurlijk wil ik Windows over de huidige zetten. Dat gaat niet want na korte tijd komt Windows terug dat al een systeem is geïnstalleerd en dat ik de Upgrade schijf moet kopen. Het is niet de eerste keer dat ik de melding: "No system found..... " krijg op een van onze computers van ons computer park. Ruud de Wit, Ik dank dat dit de tip is die ik zoek. Dank allemaal! MVG perloc
Link naar reactie
Anjo / Peter Vooges. Dat herbenoemen is natuurlijk wel een goede tip, maar de computer start niet op, dus ik heb er weinig aan die te herbenoemen. Zal het toch doen. Hans.Vosman Ik heb ik dit land (Mozambique) geen kennissen die ook Windows hebben. Ik werk op het tweede grote ziekenhuis van Mozambique en dat is de plaats waar die Windows CD's zouden moeten te vinden zijn. Niet dus, zoals ik al schreef. De enige die we hadden is onbruikbaar. Straks ga ik het proberen. Alle tipgevers bedankt. perloc
Link naar reactie
je kan er gewoon overheen instaleren met het volgende commando instellingen blijven dan staan start flop krijg je A:\ met cd rom ondersteuning dan A:\x: (enter) x is cd rom [b:27c16d27b2][color=red:27c16d27b2]X:\setup [/color:27c16d27b2]/p[/b:27c16d27b2] (letop spatie) dan gewoon de instalatie beginnen is ook soort upgrade maar hij leest nu over besturingssyststeem heen. naderhand kan in de map software de backup verwijderen +/- 200 mb vraagt waarschijnlijk niet eens om nr alleen tijd en land instelling alles wat op systeem staat werkt gewoon in org configuratie, alleen virusscanner verwijderen en opnieuw instaleren ,waarschijnlijk krijg je foutmelding met instal, gewoon negeren.en bovegenoemd doen :wink: succes
Link naar reactie
De tip om Win.com te benoemen is de oplossing. Met een Win98SE Full Install CD gaat het dan wel. De aanleiding was dat plotseling de C: drive niet werd gevonden. Ik heb via een Win98 bootdiskette het system opnieuw op de C: drive gezet. Toen was de C. drive weer te bereiken. Met scandisk de HD laten controleren: geen fouten gevonden. Toen getracht in de \windows directory met commando WIN <CR> windows te starten: meldde dat himem.sys niet werd gevonden terwijl die wel in de directory stond. Daarom maar besloten om Windows opnieuw over de oude te installeren. Dan blijven alle instellingen, sound, netwerk-kaart, adapter, modem gewoon geïnstalleerd. Dank allemaal, probleem opgelost. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...