anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Delen Geplaatst: 26 september 2004 hoi, ik ben me al een tijdje aan het veretteren aan het vinden van een oplossing hiervoor: mijn pc gebruikt ongelofelijk veel geheugen... gewoon in windows :-? meestal rond de 250 tot 300mb in windows, en dan heb ik alleen internet explorer, kazaa, msn, norton antivirus en zonealarm aanstaan en dus in het geheugen geladen. dit is toch niet normaal of wel? nu is het zelfs helemaal extreem, er word op dit moment 444mb van de 512 gebruikt :-? ik heb aan staan: internet explorer, een download, een muziek map open, kazaa lite, windows mediaplayer 9, msn, norton AV en zonealarm... snap er niks meer van, volgens mij is dit toch echt niet normaal of wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 Op het eerste zicht hoef je je geen zorgen te maken. WMP9 en NAV nemen tamelijk veel geheugen in. Niet iets om mee in te zitten. Als je echt zeker wilt zijn kan je altijd je Hijackthis log in een ander deel van het forum eens posten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 [quote:f88be9416e="mlouage"]Op het eerste zicht hoef je je geen zorgen te maken. WMP9 en NAV nemen tamelijk veel geheugen in. Niet iets om mee in te zitten. Als je echt zeker wilt zijn kan je altijd je Hijackthis log in een ander deel van het forum eens posten.[/quote:f88be9416e]Nu mIRC, 2 mappen geopend, MSN, Outlook en 2x IE openstaan. Ik heb niet eens een virusscaner of een firewal... Geheugengebruik: 232MB... Dus niks om zorgen over te maken, je geheugen zal overigens 3erg oplopen als je een groot bestand (bijvoorbeeld een .avi) selecteert want NAV gaat hem dan checken, in samenwerking met explorer.exe levert dit soms wel 100MB extra geheugen gebruik. Snap je nou waarom bij veel spellen staat in de systeemeisen: - Under Win98/ME/2000 256MB memory required - Under WinXP 512 required :roll: LEVE WINDOWS! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 Nu ja je zegt het zelf, geen virusscanner en firewall. Ook heb je geen spelende media opstaan. Van het moment dat je bv WMP9 niet geminimaliseerd hebt spelen, eventueel met visualisations, komt daar al gauw 30 MB bij hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 hmm maar t is raar dat het zo varieert, want nu heb ik dus media player (geminimaliseerd heb ik altijd, in de taakbalk, die nieuwe functie van MP9 ;) ) NAV, Zonealarm, msn, en 2 mappen geopend en internet explorer, en nu gebruikt ie maar 194mb :-? hoezo vaag Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 [quote:87ea49f278="ric0209"]hmm maar t is raar dat het zo varieert, want nu heb ik dus media player (geminimaliseerd heb ik altijd, in de taakbalk, die nieuwe functie van MP9 ;) ) NAV, Zonealarm, msn, en 2 mappen geopend en internet explorer, en nu gebruikt ie maar 194mb :-? hoezo vaag[/quote:87ea49f278]Jup Windows IS vaag, ga er maar vanuit dat het niet aan jou licht. Als je zo goed mogelijk wil gamen zou ik voor een dual-boot met 2x WinXP (of als je AMD64 hebt XP + XP64) doen, 1 voor normaal werk (die je nu hebt) en een compleet schone met alleen drivers en games, dus geen firewalls en andere onzin. Werkt erg goed! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 ok denk dat ik dat ga doen, bedankt voor het antwoord in ieder geval :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen