anoniem Geplaatst: 25 september 2004 Delen Geplaatst: 25 september 2004 Hallo, ik zit met een merkwaardig en zeer vervelend probleem. ik heb een vrij nieuwe en krachtige laptop met WinXp. ik wilde ik er kort geleden een gewoon toetsenbord op aansluiten, een HP. dus even naar de HP site en de driver gedownload.tot zover niets bijzonders. Het zip bestand pakte zichzelf uit en herstartte de pc. vanaf dit moment doet mn pc vrijwel niets meer. hij start wel normaal, laadt mijn persoonlijke instellingen. Wil ik vervolgens bijvoorbeeld een venster openen of sluiten dan duurt zo'n handeling +/_ 5min. ? Kortom, er zit ineens dikke stroop in mijn snelle pc-tje. Het verwijderen van de driver is geen optie meer omdat dit handelingen vereist die niet meer uitvoerbaar zijn. Wat moet ik hiermee? Wie heeft een idee of wil helpen? Alvast dank voor jullie hulp. ps. ik dacht dat fatale vastlopers met xp niet meer konden, wel dus. Groet ronald :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2004 Kun je niet in safe mode opstarten, en dan de driver verwijderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 Of in Safe Mode ( F8 ) kiezen voor de laatst goed werkende configuratie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2004 Ik was niet bekend met deze optie, maar zal het proberen. Weten jullie trouwens of het mogelijk is bv HP of MS te bellen voor een probleem als dit? Ik doe immers heel normale dingen met hun software en dat levert dan zo'n resultaat op. Immers een driver van HP, daarvan mag ik toch verwachten dat die niet mn hele pc lamlegt? IN ieder geval dank voor deze tip, groet ronald :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2004 Hmm, er bestaan misschien wel onschuldige HP drivers, maarre, zelf ben ik niet al te positief over HP drivers (ik denk daarbij ondermeer aan mij ervaringen met een HP Deskjet 710C en een HP Scanjet 5P). Voor een externe driver moet je bij HP klagen, als de driver in WIndows zit, dan moet je bij Microsoft zijn. Weet je zeker dat de driver voor de juiste Windows versie was? Iha hoeven voor Windows XP geen speciale drivers worden geinstalleerd voor min of meer normale hardware (kaartlezers, toetsenbord, muis, joystick poort, USB-printer kabel enz). Overigens, fatale vastlopers kunnen nog steeds in WIndows XP. Ik denk niet dat er fout-bestendig besturingssysteem bestaat op dit niveau. In het algemeen is er dan wel een volledig verkeerde driver geinstalleerd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen