anoniem Geplaatst: 24 september 2004 Delen Geplaatst: 24 september 2004 Als ik win XP pro met SP2 opstart dan krij ik regelmatig deze melding in beeld: Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of en vervangende kopie. Het herstellen is gelukt. Hoe kom ik hier vanaf of kan ik het zo instellen dat deze melding niet mer in beeld komt want alles draaid voor de rest perfect Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2005 bump Ik heb hetzelfde probleem, weet niet waar het aan kan liggen en ben dus een beetje radeloos aan het worden. Mijn pc is zojuist voor de 3rde keer in een maand opnieuw geinstalleerd omdat elke keer als ik sp2 (winxp) installeer ik het blauwe scherm krijg met msg c0000135. Ik weet niet of dit met het bovenvermelde probleem te maken heeft, maar gezien ik al maanden dit bericht krijg geloof ik dat dit misschien de veroorzaker van mijn kwalen is. bvd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2005 ff [url=http://www.google.be/search?biw=1022&hl=nl&q=registerherstel&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3Dlang_nl] googelen [/url] leidt je tot deze link: http://home.hccnet.nl/j.rheenen/windows.html En daarin vind ik dit: Het kan eens gebeuren dat het herstellen van een register-backup mislukt. Een programma als Norton Unerase kan bijvoorbeeld de harde-schijftoegang hebben geblokkeerd. Wanneer in MS-DOS-modus het commando Scanreg/restore wordt ingevoerd en er komt een foutboodschap die zegt dat het registerherstel is mislukt, volg dan de volgende procedure. (Overgenomen uit: ComputerTotaal nr.10, 2000, blz 186) [color=darkred:7688bbea50]< < < < < !![/color:7688bbea50] Herstart Windows en druk op F8 om het opstartmenu tevoorschijn te halen. Selecteer de optie "step-by-step startup" en laad slechts HIMEM.SYS (en eventueel DoubleSpace). Voer vervolgens Scanreg/restore uit. m.a.w.: opstarten in veilige modus, kiezen voor "stap voor stap enz..." en zo verder. Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2005 Thanks. Hoe weet ik niet, maar sinds ik een van de vele windows updates geinstalleerd heb krijg ik de vermelding niet meer dat mijn registergegevens via een log blah blah blah. Las trouwens ergens dat het ook aan een usb device kan liggen, of zelfs aan je geheuge modulen. Heb hier niet aan gezeten, maar had mijn schroevendraaier al bij de hand in het geval dat. Volgens windowsupdate is er niets nieuws voor mijn systeem, wat wel gek is omdat het nogsteeds sp1 is... maar ja, als dit bakkie goed blijft draaien dan heb ik sp2 niet nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2005 Volgende keer mag je best een eigen topic starten hoor, deze dateerd van 24 sept 2004 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2005 [quote:30491db7ac="travelleryki"]maar ja, als dit bakkie goed blijft draaien dan heb ik sp2 niet nodig.[/quote:30491db7ac]Daar zo ik zo gerust maar niet in zijn: je mist op die manier een boel beveiligingen (via updates) ! 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2005 [quote:e3eefd4226="travelleryki"]Volgens windowsupdate is er niets nieuws voor mijn systeem, wat wel gek is omdat het nogsteeds sp1 is... maar ja, als dit bakkie goed blijft draaien dan heb ik sp2 niet nodig.[/quote:e3eefd4226]Op dat laatste zal je dan wel een heleboel negatieve reacties op krijgen, behalve bij mij dan. Maar ja, je moet je dan wel tot de tanden toe bewapenen met de beste AV, firewall, ad-aware..en ga zo nog maar even door. Want ik heb het reeds ergens in dit forum ooit gezegd: de meeste beveiligingspatches en zo, waren al lang opgemerkt door firewall, antivius, enz..... Bovendien voor iemand die nog met redelijke oude software werkt of met nieuwe die nog niet "aangepast" is aan SP2 is het een ramp. Het eerste jaar dus voorlopig nog geen SP2 voor mij. Dus: topbeveiliging en SP1 of normale doorsnee beveiliging en SP2. Natuurlijk kun je ook topbeveiliging en SP2 nemen, maar dat is dan een beetje teveel van het goede en kan zelfs tot problemen leiden (2 firewalls bvb) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Een korte update: een tijdje geleden had ik via microsoft de cd met sp2 aangevraagd, deze had de laatste keer dat ik sp2 installeerde “gewerkt”. Het laatste in de zin dat het sp2 geïnstalleerd had op mijn pc, toen ik de pc opnieuw opstartte kreeg ik alleen nog maar het blauwe scherm. Format C dus. Gisteren besloot ik alsnog sp2 te installeren via de cd, deze keer wou het niet lukken, een en andere files waren corrupt dus de cd dient nu als onderzetter voor mijn koffie beker. Het bericht “Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of en vervangende kopie. Het herstellen is gelukt. “ kreeg ik niet meer--wat leuk is maar ik weet niet hoe dat nu precies gekomen is—dus ik heb toen maar via de update website sp2 binnengehaald (de oorspronkelijke reden dat ik de cd had aangevraagd via microsoft was om niet 100’n mb te hoeven downloaden, ik heb een dl limit…). Met gekruiste vingers heb ik daar gezeten, alles geïnstalleerd, pc opnieuw gestart… en nu werkt alles alsof er nooit iets aan de hand is geweest. Ik blijf het allemaal vreemd vinden, maar ik ben blij dat ik geen bizarre vermeldingen meer krijg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2005 Met wat jij ondervonden hebt is bij mij een SP2 zeker niet te overwegen, om nog niet te spreken van alle programma's die mogelijk niet werken. Misschien na een crash. Indien na een reinstall teveel programma's niet zouden werken kan ik nog altijd alles terug formatteren en SP1 installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2005 [size=24:36548850fe][color=red:36548850fe]Error[/color:36548850fe][/size:36548850fe] U mag uw berichten niet verwijderen !!!!!! Zeer nuttig !!!!! Mag ik dan misschien beleefd verzoeken dat een wakkere moderator dit doet na 2 maanden ??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2005 Register fouten kunnen duiden op slecht geheugen. Misschien dat je eens een programma als memtest86 kunt draaien. Ook het feit dat je SP2 CD ineens niet meer lekker is, geeft me dat gevoel. Maar ik kan het mis hebben. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen