anoniem Geplaatst: 23 september 2004 Delen Geplaatst: 23 september 2004 Daar lijkt het op: Ik gebruik met tevredenheid Windows 2000, maar 1 ding stoord mij. Wat is het probleem: Telkens als Windows 2000 opstart lijkt het alsof Windows 2000 5 gig aan data moet laden. Er is continue harddisk activiteit voor ruim 1 minuut. Winlogon.exe is de veroorzaker weet ik al. Maar ik vraag me serieus af wat er in godsnaam allemaal geladen moet worden. Ik weet dat dit een hele moeilijke vraag is, maar ik hoop dat iemand het weet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2004 Altijd al zo geweest, of plotseling begonnen? Hoeveel geheugen heb je in de pc? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2004 Ik heb 1024 MB intern en het is begonnen nadat de videodrivers geïnstalleerd waren. Maar nu heb ik van een maat gehoord (hij werkt met computers) dat er mogelijke shares gehashed moeten worden omdat ik met Windows 2000 server werk. Ik heb dus gekeken en inderdaad de C:\ root heeft een share als C$ en de Winnt map heeft een Admin$. Ook stopt de videodriver bestanden in de Windows directory die gehashed moeten worden. Wat heeft dit te maken met lang opstarten? Alles wat gedeeld is moet volgens hem gecached worden en dat resulteerd in een langzame start. Nu heb ik al geprobeerd om deze shares uit te zetten, maar bij de volgende reboot staan ze er weer. Het opstarten tot het welkomsscherm duurt maar 30 seconden, maar het wachten tot de harddisk tot rust is duurt dan nog ruim 60 a 80 seconden. [u:efd660b65d]Mijn vraag is: hoe kom ik van die shares af? [/u:efd660b65d] Mijn excuses voor dit technisch verhaal. Ik schrijf ook maar wat ik gehoord heb :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2004 [quote:9aa9251c2c="Jimmy"]Mijn vraag is: hoe kom ik van die shares af? [/quote:9aa9251c2c] Zie deze [url=http://www.onecomputerguy.com/windows2000_tips.htm#admin_shares]Windows2000 Tips site.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2004 Dank je, de tip werkt, maar hij laad nog steeds zoveel. Mijn maat had ongelijk. Toch wel handig die tip. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2004 Het is al opgelost. Ik denk dat dit zo'n probleem leek dat bijna niemand een antwoord wist en terecht. Het nam steeds grotere proporties aan, Al 160 seconden opstarttijd teruggebracht naar 55 seconden :D Mijn collega en ik hebben de Winlogon.exe gedebugged naar de Windows 2000 prof. editie en er een serverattach aan toegewezen. Daarbij is ook de user.exe gedebugged. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen